Vrijdag Boctok dag.

En bijna weekend

Hele mooie staat!
Doen we.
Raketa heeft onlangs een Big Zero thema Watch uitgegeven naar aanleiding van een in Rusland populaire film брат (broer) welke 25 jaar geleden uitkwam. De Big Zero werd in deze film gedragen door een acteur wat de aandacht voor dit horloge weer een boost gaf. Leuk detail in dit thema horloge is dat de 2 en de 5 indies rood zijn gekleurd als zijnde 25 jaar. Om in de nostalgie te blijven is de video cassette als symboliek gebruikt voor de verpakking. Het blijft knap dat het Big Zero ontwerp zo’n eeuwigheidswaarde heeft gekregen.
Ze hebben wel gevoel voor thema’s en marketing. En bouwen mooie horloges.
Mijn persoonlijke favoriet.
Maar deze is ook erg geinig, met wachttijd op schepen, en landen vlaggen.
Mooi maar ook prijzig, dus het blijft kijken er naar, wat mij betreft.
Ben dik tevreden met de huidige collectie.
In dezelfde website zit ook info over hun eigen uurwerk. Daar zit zelfs een geluidsopname bij van het tikken met 18.000 bph!
Ze weten heel goed wat liefhebbers aanspreekt. Nog nooit bij een andere fabrikant gezien, jullie wel?
Vanmiddag verjaardag dus nu deze maar weer even om.
Alweer lang geleden is historisch dus ben er voorzichtig mee…
Iemand 75 jaar geworden Roelof?
Gefeliciteerd in ieder geval!
Mijn nichtje 16 en haar moeder 51 jaar vieren ze samen opgeteld dus 67 jaar dus komt aardig in de buurt dus over vier jaar dan klopt het zijn ze samen 75 jaar
De Polar is erg mooi in het echt, de wijzerplaat heeft een mooie ijsblauwe sunbrush. Ik heb de mijne in bijna nieuwstaat tweedehands op de kop kunnen tikken voor iets meer dan een derde van de nieuwprijs
Goede keuze, draagt hij ook prettig?
En mechanisch? Loopt fijn?
Hij is vrij fors, maar draagt comfortabel en de originele rubber band is erg soepel en van goede kwaliteit. Dikte is ook een ding, maar goed te overzien
Het binnenwerk heeft geen hacking functie, maar gezien over een week loopt hij minder dan 10 seconden per dag voor, netjes dus. Het glas vooraan is degelijk saffier, display achterkantje helaas wel mineraal. Afwerking binnenwerk is uniek en naar mijn mening wel geslaagd
Zou ik niet durven zeggen, de enige russische zakhorloges die ik al zag waren Molnija en dit is er geen. Het merkopschrift ziet er niet cyrillisch uit maar ik zou ook niet meteen kunnen raden wat het zegt (Cabom? Cailom? Galom?). Wat zegt het binnenwerk?