Kreeg het kreng niet open. Maar ik geef het niet op
ik denk een Salut
Ja nu zie ik het ook. Weer wat geleerd. Thnx.
Mijn molnija zakhorloge uitgeleend aan zoon. Nu is glas weg… Niet iets wat ik even kan bestellen ben ik bang. Gelukkig wel een deksel ter bescherming maar toch… Ideeën. Ik vermoed dat het bolvormig kunstof was?
Goed gevonden. In mijn lesboek bij schrijfletters klopt dat ook.
Салют in Cyrillische type letters.
Heb helaas geen schrijfletters in mijn toetsenbord maar die staan keurig op de wijzerplaat. De С spreek je uit als s en heeft een mooie krul in schrijfletter. De a is a. De л is l en heeft een haal omhoog. De ю spreek uit oe als in joelen. De т is een t maar schrijf je als een m. Kortom…klinkt ongeveer als…saloet. wordt dus Salut (groet) voor buitenland.
(Ik dacht trouwens eerst dat de eerste letter de cyrillische в was. Die heeft een fraaie schrijf b en lijkt sterk op die van het horloge.
De cyrillische в is de nederlandse v en spreek je uit als een zachte w. Volgt u het nog?
Dan wordt het uitgesproken als waloet en betekend valuta. Dat is vast niet de bedoeling in de cccp.)
Aie. Geen idee of het origineel mineraalglas of plexi was, maar moet wel te bestellen zijn hoor. Of anders kijken we onder de HF Hoarders Club eens rond, ik denk dat ik ook nog wel een paar redelijk grote spares liggen heb in de schuif. Moet je enkel de maat goed opmeten
Doe ik direct morgenochtend
Welk type Molnija bedoel je @BroederBill
Als het inderdaad een protectdeksel heeft, heb ik wel een glas voor je.
Pm maar even als ik je hiermee geholpen hebt. Een standaard Molnija zakhorloge is het acryl iets anders van bij mijn weten. Heb ik zo niet liggen.
Zal vanavond voor de zekerheid even nameten maar denk dat het glas gewoon gaat passen Bill!
Bij positief resultaat stuur ik het naar je toe, als ik jouw daar gelukkig mee kan maken,…
Echt wel nog een speciale techniek nodig hiervoor?
Ook een schoonheid Lennert
Goede morgen!
De SE vandaag.
Prettige dag!