Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Cross post, maar daardoor niet minder mooi. Keer ander bandje opdoen. Bruin leer zal vast mooi staan :star_struck:

13 likes

Vandaag maar weer de Slava met NOS band uit 75.

11 likes

:thinking:

Ik zou zwart doen. Maar misschien te voorspelbaar? :grin:

10 likes

Met Seiko NH38 :cry:

Het ziet eruit als dikke brol

3 likes

Eerlijk: met de huidige problemen binnen de Vostok fabriek zou ik ook een ander binnenwerk gebruiken voor mijn merk. Zeker gezien Buyalov voor zover ik weet eigenlijk geen banden heeft met Vostok zelf maar puur een merk van Dmitry Buyalov. Deze kasten zijn waarschijnlijk ook nog van de geweigerde prototypes van het Vostok compressor project van het Russische forum op WUS. Indien niet zien ze er zo op het eerste zicht erg gelijkaardig uit.

1 like

Een like voor je inbreng Mark! Ja, had zo mooi kunnen zijn. :blush:

Inderdaad. Maar samenwerken met Raketa dan? Die hebben mooie eigen uurwerken. En bouwen veel reisseu horloges.

14 likes

Tsja, Raketa is een eerder prijzig merk en de binnenwerken zijn technisch ook wel wat achterhaald op dit moment wat moderne functies betreft (geen hacking, beschikbaarheid van modellen met extra functie is beperkt, …). Ik denk dat puur prijstechnisch al een Raketa enkele keren duurder zou zijn dan een Seiko en die laatste is eenvoudig, betrouwbaar, wereldwijd te herstellen én vervangen. Er is een goede reden waarom veel micro brands wereldwijd kiezen voor deze familie Seiko binnenwerken. Onderschat ook niet dat daardoor vele fabrikanten van wijzers, wijzerplaten, kasten, … bekend zijn met deze Seiko binnenwerken en het eenvoudig is om deze passend aan te kopen. Voor een Raketa binnenwerk kun je op dat vlak opnieuw beginnen. Ik denk dat we Buyalov moeten zien als gewoon een micro brand die toevallig in Rusland zit. De ontwerpen die wat aanleunen bij Vostok lijken mij eerder een antwoord op de bestaande vraag én ook omwille van de (schijnbare) onwil van Vostok zelf om meer ernergie en middelen te investeren in de modernere en beter gebouwde lijnen. Kijk maar naar de 1967 die slechts mondjesmaat beschikbaar werd en (voor de invasie) steeds direct uitverkocht was.

1 like

Zeker, vanuit bedrijfsoogpunt, maar als liefhebber van Russische horloges doet het me verdriet.

4 likes

Dat inderdaad. Liever iets dat minder geavanceerd/mooi/betrouwbaar/courant is, maar wel authentiek. Gevoelskwestie I guess :slight_smile:

1 like

Onwil of onvermogen. Geen idee hoe de directie daar werkt, en wie daar in zitten. Ik dacht dat Dmitry van Meranom, zelf een goede antenne had voor de markt. En korte lijnen met de fabriek. Ik vermoed ook dat ze de 1967 mede zeer mondjesmaat produceerden vanwege schaarste / exclusieviteit principe. Daar is niks mis mee trouwens, gewoon een keuze van de fabrikant. Kwaliteits controle van Wostok holde voor de oorlog al achteruit. Vrees dat dit voorlopig niet beter gaat worden.

Jammer, ik heb een zwak voor die ruige stoere basic horloges, met een mooi ontwerp. En hoge fun factor!

En ja Seiko zal zeker een, zakelijk en technisch gezien, beter product leveren. Maar ja, ik heb daar totaal geen emotie bij. Is toch een hobby he.

(Emotie is trouwens redelijk ongrijpbaar.
Ik ben een zeer groot liefhebber van de klassieke Honda 4 cilinder cb motoren. Heb er heel wat gehad, van 500 tot 750 cc. Heeft dus niks met nationaliteit te maken. :grin:)

5 likes

Klopt hoor, emotie is wat anders. Ik heb dan ook een “echte” Vostok 1967 gekocht en niet de gelijkaardige en goedkopere Buyalov. Echter, mocht ik morgen een horlogemerk willen starten dat bij voorkeur wat breder in de markt ligt dan Vostok fans, dan zou ik ook andere binnenwerken verkiezen dan Vostok. Ik sta dan immers in voor garantie gevallen en dat zou dan toch primeren denk ik …

Vostok is al jaren wat vreemd wat bedrijfsvoering betreft. Ik hoor van Dmitry dat ze al jaren smeken voor wat meer productie van populaire modellen als de Classica en 1967, maar de directie is blijkbaar erg behoudingsgezind. Ook de goede wil bij de fans zijn ze aan het verprutsen door aanhoudende kwaliteitsproblemen en door plots geen projecthorloges meer te willen assembleren. Vele van deze projecten waren ook al ver gevorderd en een verklaring hiervoor hebben we ook nooit gehad. Erg jammer, want ik blijf toch ook wel fan. Lijn eerste mechanische horloge was een Amphibia…

1 like

Voor vandaag de Poljot weer eens opgewonden.

6 likes

Vandaag weer een patina voor gevorderde met een kakofonie aan wijzers. Zijn mijn inziens alle drie van een verschillende set.
Een nieuw glaasje is besteld.
Verder kijken of deze Vostok 2605 zich ook in het echt netjes gedraagt.

7 likes

En alweer af. Uur en minuut bleven achter. Vanavond weer even los en ik vermoed dat ik geen olie had moeten doen op de as van het centrumrad en dat nu de minuutpijp niet genoeg wrijving heeft om netjes te draaien.

“You live and screw up and hopefully learn before you die”

2 likes

Die wijzers zien er inderdaad wat samengeraapt uit :joy: maar da’s deel van de charme, dan. Coole kastvorm wel!

Tip: voorraad glazen uit stopzetting/nalatenschap opsnorren, kost wat geld in het begin maar uiteindelijk betaal je maar een fractie per glas. Voor de prijs van 20 glazen online bestellen heb je er hopen (in mijn geval 2000+).

1 like

Draagtijd voor de poljot alarmhologe

14 likes

Ik zoek er niet actief op. En meeste probeer ik zelf te herstellen. Ik ben nog in dubio of ik nu de investering wil doen in een flinke voorraad. Per situatie kijken is voor mij nu voordeliger.

@DirkT heeft me weer gered. Mijn molnija is weer beschermd. Super bedankt

17 likes