Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Heb ik me ook al afgevraagd inderdaad :thinking: maar ik had de indruk dat het vooral de meer dresser-type horloges waren, en Slava specifiek bvb, dus ik vermoedde dat het misschien een bewuste design keuze was toen. Maar ik luister mee, ben wel benieuwd.

1 like

Das toevallig, ik ook! Dus een Raketa om vandaag 🫣

Beroerde foto, want dit exemplaar is echt geweldig strak en mooi!

17 likes

Mooi! Die is poep sjiek! Leuke jaren 70 kast! En pracht staat!

1 like

Zoals de Luch 2209. Bijzondere kastvorm en dito glas.

6 likes

Nachtmerrie om een glas te vinden, en als je er een vindt krijg je 'm er niet in zonder zeldzame/dure tools van midden vorige eeuw. :sweat_smile:

1 like

Als ik dit dingetje nou standaard draag tijdens de Vrijdagse buiten de deur lunch met mijn dame, dan profiteer ik mooi dubbel van Vostok vrijdag. :wink:

12 likes

Wat Lennert ook zegt, bedenk wel dat al die ‘projecten’ veel gezoek gaan opleveren en zich opstapelen. Vervolgens weet je na jaren niet meer wat je allemaal had of bij elkaar zou passen. Plus stoffige laden vol. :grin:

Is mijn valkuil ook een beetje. Ik merk dat ik nu meer plezier heb aan beperken tot een paar modellen en die in perfecte staat te houden. Zoals grijze Sthurmanskie 's in de orginele hoekige kast en scuba’s kastvorm 420. En daar ook onderdelen van in voorraad houden. Geeft mij wat rust, plezier en controle. Maar iedereen is anders. (Gelukkig) :wink:

1 like

Dat is de reden dat ik m’n projecten voornamelijk binnen de Sovjetten hou veel uitwissel qua onderdelen waar nodig.

En ja een mooie mint conditie horloge is gaaf, maar merk dat ik de meeste voldoening haal uit het herstellen van een horloge die het equivalent van is van huidcellen in een frituurpan.
Met die reden hou ik het ook bij een aanschaf max van 25 euro per projectje (tot nu toe).

4 likes

:rofl:

Deze en nog 2 anderen, die sporen van een leven dragen, heb ik wel. Alle 3 met een ‘goed’ verhaal wat bewaren rechtvaardigt.

Dit is de meest getekende maar met het sterkste argument. Deze is sinds de vijftiger jaren gedragen door mijn vader op de boerderij. Met uitwasbaar Perlonbandje van de Hema, vanwege die ‘huidcellen’ als je steeds tussen de koeien staat. :blush:
(Bandje weer nieuw gekocht)

4 likes

Eindelijk een alarm/wekker horloge in mijn bescheiden verzameling, en naast mijn Kopernik mijn 2e Rus; Poljot alarm, 18 jewels made in Russia.

De buitenste minutenring is niet lekker uitgelijnd. Deze charmetrek hebben 8 op de 10 soortgenoten op het www kwam ik achter.

Kunnen de ervaringsdeskundigen hier mij helpen het volgende op te helderen: Geeft het Made in Russia aan dat deze van na de val van de Ussr is, of was het een exportmodel? Zou deze ook in de “Welke vintage draag je vandaag” kunnen, kortom een leeftijd schatting?
Is de verkeerd uitgelijnd minutenring gemakkelijk te corrigeren? De vorm van het glas lijkt niet geschikt voor een afnemer. Die ring bestaat ook in een 5, 10, 15 etc. uitvoering (geen idee hoe je fit noemt), iemand een losse over?
B.v.d.

11 likes

De handelaar Julian Kampmann heeft er steeds heel wat te koop.
Hij verleent ook service eventueel. Made in Russia zegt volgens mij dat het na 1991 is. Anders ‘made in ussr’.
Met als kanttekening dat er nog wel eens partijen wijzerplaten opdoken en eerst opgemaakt werden. Net zo als met uurwerken en kasten. Zou er dus niet te zwaar op leunen wat datering betreft.

1 like

Goeie tip! Heb in het verleden al eens op zijn site gesnuffeld maar de service optie was me niet bijgebleven.
Betreft de datering. Ik vermoedde al dat er meerdere antwoorden juist zouden kunnen zijn. Destijds voor mijn Kopernik (herkomst UKR) ook al eens wat uurtjes ingestoken. Over dat iconische horloge is online heel wat info beschikbaar. Toen was de conclusie dat het gezien de vormgeving en uurwerk vermoedelijk een grotendeels of volledige originele (en anders juist samengeraapte) vroege uitvoering uit de destijds nog bestaande Ussr is.
Bedankt!

1 like

Ik vind het niet goed samengaan :grin:

1 like

Maar dit dan? Ook wel wat vreemde combinatie toch? Milanese band zou iets chique moeten zijn? En dan een basic werk duiker? Toch vind het wel geinig. :wink:

6 likes

Toch gaat dit beter en ik denk omdat de maliën grover zijn :+1:t2:

1 like

Zit wat in. :thinking:

Op de valreep nog :ok_hand:t2:

9 likes

Hangt een beetje af van de soort mesh, ze variëren van chique tot sportief (Shark Mesh b.v.)

Ik vind ze fijn dragen behalve het feit dat je altijd een stuk dubbele band over elkaar hebt.

2 likes

Zeker! Dat dubbele eigenlijk nooit gerealiseerd. Dus stoorde mij niet. :blush:

Nu bijna een jaar aan het hobbyen met horloges en banden en kom steeds meer terug bij RVS schakelband voor de duikers en leer voor de dressers, flieger en Moonswatch.
In de zomer hitte dan nog FKM wat ik fijner vindt dan siliconen.
NATO ligt in de kast, fijn op je huid maar het horloge zwabbert op je pols. Wel leuk qua kleuren.

1 like