Deze NATO zat trouwens prima. Lekker dik en stond ook stoer. Maar altijd ruzie met het flapje.
Deze orginele rvs band staat geweldig vind ik. Zit eerst niet heel lekker bij omdoen, maar went heel snel en dan is het prima. Ook een kwestie van goed met aandacht afstellen.
De linkse zit trouwens meteen soepel door de kleinere schakels. Ik merk trouwens dat ik koop op uiterlijk en originaliteit.
Er zijn veel mooiere en comfortabeler rvs banden natuurlijk. Excuus dat ik weer helemaal op dreef kom. Prettige avond nog!
Zag deze staan in het blauwe, overgenomen van Mies?
Had op mijn IPad nog een foto staan van mijn Poljot’s. Gelijk even gechecked maar heb toevallig een goed uitgelijnde. Om die reden nooit de noodzaak gezien dit te moeten corrigeren. Kan mij niet voorstellen dat dit een onmogelijke klus is om te herstellen. Als ik thuis ben zal ik eens kijken hoe de kast is ontworpen.
Het glas heeft een hoekige nagenoeg haakse rand, en steekt alleen de dikte van het glas zelf boven de kastrand uit. De randen samenpersen met een glasafnemer werkt volgens mij daarom niet en geeft alleen maar lelijke afdrukken verwacht ik. Wellicht is het erin geperst, lijkt geen losse bezel te hebben.
Het is me bij verschillende horloges inmiddels gelukt het uurwerk in en uit de kast te krijgen, maar ik doe het liever niet als het niet hoeft, en alleen als ik duidelijk heb hoe de kronen eruit kunnen.
Iedereen bedankt voor jullie reacties op mijn vraag van eergisteren.
Een heel verrassend vervolg.
Ik stelde de vraag omdat ik het zelf eigenlijk ook 3X nix vond.
Maarrr, om de pols ziet het er ineens heel anders uit.
Dan vind ik het best wel geinig.
Een soortgelijke band heb ik ook nog liggen, zat op een soortgelijk horloge wat er de brui aan gegeven heeft .
Heb ik ooit op een commanditaire gehad.
Stond ook nog vrij aardig vond ik.
Ik vind de band te fijn gemaakt voor deze mooie en stoere duiker. Ik zou m op RVS schakel dragen. Bij Ali heb je mooie banden inclusief end links zodat je geen gat tussen band en horloge hebt.
Dezelfde band heeft mij een reparatie van een mooie zilverkleurige Sthurmanskie 3133 opgeleverd. Daar deed ik die eerst op, horloge was net uitgepakt. Ik liep de trap op en had de band niet goed ingehaakt. Dus horloge op de houten vloer vanaf dik 2 meter!
Liep nog, en niks te zien, maar chronograaf bediening was krom. Hij was precies op de pusher gevallen. Gelukkig kon Hans mij helpen.
Moraal, …met aandacht die sluiting inhaken en dicht doen.