Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Komt vast goed Hans! :beers:

9 likes

Vanavond deze Vostok 2409 opgeknapt. Niet helemaal tevreden.
Wat met de balans moeten friemelen, omdat de de spiraal bleef kleven. Bleek mijn blok, die ik als ondersteuning gebruik, gemagnetiseerd… ben benieuwd of ik die met mijn simpele demagnetiseerder (de beruchte blauwe) die nog gedemagnetiseerd krijg.

Verder is het jammer dat het schroefdraad van de kroon lam is. En de plaat en wijzers missen wat charme in mijn ogen. Hierdoor minder voldaan gevoel.
En blijkbaar was het beter geweest om de kast eerst in orde te maken voor het uurwerk. Want nu kreeg ik al snel mist onder het glas… les geleerd voor het volgende project.

Opzich was het een afgeschreven uurwerk die ik met wat geleende onderdelen weer tot leven heb gekregen.

Nu de foto’s maar:

Zo zie ik het graag bij de demontage, eer van je werk is zo snel zichtbaar!

17 likes

14 likes

Wat je leent, moet je teruggeven. Toch?

2 likes

:thinking:

Het is nog vroeg Eddie! Eerst koffie. :grin: :coffee::coffee:

10 likes

Zoals elke Zondag, 02.30 uit de veren.

Ik dacht alleen maar, geleende onderdelen?
Morgen wil de eigenaar ze terug hebben, moet dat uurwerk weer uit elkaar. Zonde. Toch?

1 like

Ha ha. Dan weet je wel goed hoe uurwerk in- en weer uit elkaar gaat. Prima oefening!

Overigens heb ik een bloed hekel aan uitlenen. Leen ook zelf liever niet. ‘Vage afspraken wanneer iets misschien weer terug komt’. Dan zeg ik, hou maar. ( hoef ik me ook niet meer te ergeren) :grin:

(Ik vermoed trouwens dat Bram ‘geleend’ bedoeld in de zin van ‘gedemonteerd van andere oude uurwerken’ die in zijn rommelbox lagen. Niet letterlijk dus). :wink:

3 likes

Ik heb, vanaf dat ze het ook maar enigzins konden begrijpen mijn kinderen altijd voorgehouden.
Wij zijn geen bank, en geen bibliotheek van wat dan ook.
En als je zelf geld nodig hebt kun je altijd bij ons aankloppen, en voor spullen ga je naar de winkel.
Lenen lopen de beste vriendschappen op stuk.

2 likes

:+1:

Als ze duur gereedschap willen lenen dan bied ik aan de klus voor hen te doen. Dan blijft het heel, komt gewoon direct weer terug en de vriendschap blijft ook.

2 likes

Mooie versie! Die kende ik nog niet met zwarte wijzers :+1:t2::nerd_face:

1 like

Operatie desert shield is allang voorbij dat merkt die niet…

Het is er eentje met een “series 1” achterkant. Vreemd genoeg heb ik een aantal van dit soort met zwarte wijzers en series 1 of vremir achterkant. Allemaal afkomstig van verschillende Duitse verkopers.

1 like

Ja das wel bijzonder. Maar ik ken het onderscheid in de achterkanten niet goed genoeg. Heb je een plaatje? :sweat_smile:

Šturmanskie Sunday :sunglasses:

8 likes

Uiteraard. Dit is de felbegeerde series 1 deksel met de bijbehorende “dotted bezel”, niet in een Desert Shield, maar KGB met zwarte wijzers dus.

Dezelfde deksel met de tekst Vremir ipv Vostok bestaat ook.

12 likes

En de speciale bezel! Heel mooi!

1 like

11 likes

Wow, die is mooi!

1 like

Erg mooi Stefaan…zit echt een wow factor in

1 like

Mooie bezel :+1:

Heb je een linkje aub? :smiley:

1 like