Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Heb 20 mm gewoon tussen 18 mm lugs gezet. Vrij makkelijk te doen met rubber. Ik zou het niet bijsnijden.

18 likes

Perlon banden zitten wel lekker en is bijna onverslijtbaar. Maar omdat het relatief scherp is beschadigd het al snel de backcase van je horloge. Mooi alternatief, combinatie van nylon en normale band montage is wat ik een heb ervaren met een toevallige aankoop van een Seiko 5 lang geleden. Daar zat deze band op. Dat draagt bijzonder fijn. Licht, sterk en normale aansluiting.

6 likes

Klopt! Ook een belangrijk punt!

4 likes

Vind zelf die perlon bandjes altijd wel fijn. Lekker makkelijk en dun, veel verschillende kleurtjes beschikbaar en het werkt altijd goed om je horloge er wat meer afgekleed uit te laten zijn. Beet business casual zeg maar.

Heb wel al een paar keer gelezen dat ze voor meer slijtage op de case back zorgen als je ze veel gebruikt.

4 likes

Ah ja @DirkT had het al genoemd. :sweat_smile: Ik kan mijn berichten niet editen.

4 likes

19 likes

https://www.esprit-nato.com/en/153-2-pieces-nato-watch-straps

2-delige nato’s in nette kleuren. Er zijn ook Zulu-stijl 2-delige banden bij die aanbieder. Heb ze verder niet veel gezien. Ik zocht ze ff terug omdat m’n amfibia met een reguliere nato zo hoog op m’n pols kwam te liggen.

5 likes

Precies om die reden heb ik precies bij deze webshop een paar van de 2-delige nato’s gekocht in een paar kleurtjes. Ze zijn opzicht ok maar wel een aan de dunne kant waardoor ze wat “flieberig” aanvoelen.

Als die nou dubbel gestikt waren geweest was het perfect…

5 likes

Mee eens, daardoor gaan de gaatjes al snel uit lubberen. Dat vind ik wel mooi van de Seiko, de gaatjes zijn netjes verstrekt met stukje opgelegd leer.

4 likes

Een van de redenen ook waarom ik voor rubber heb gekozen. Niks “flieberig” maar mooi stevig :wink:

4 likes

Heb er ook even een paar besteld om gewoon de kwaliteit te vergelijken :grimacing:

4 likes

Dat is waar, degene die ik heb lijkt wat te gaan pluizen. Maar ik wissel regelmatig van band en dan is de levensduur iets minder kritisch, zeker afgezet tegen de prijs.

Edit: als Cheapestnatostraps die geribbelde nato’s nou in 2-delig zou maken, dát zou ik een toffe band vinden. Net wat mooiere en minder utilitair dan een basic nato, maar niet te fancy.

7 likes

Kom net toevallig deze tegen:

https://www.bol.com/nl/nl/p/new-military-horloge-blauw-wit-nylon-o-40-mm/9200000107570841/?bltgh=rA4rNq0-Q3T3F4pe-G9PPw.2_9.11.ProductImage

Die is praktisch hetzelfde toch?

4 likes

Nog nooit een Nederlandse leider op een wijzerplaat gezien. Maar of die kop van Jeltsin nou zo mooi is …

5 likes

Er is überhaupt niemand waar ik zó’n fan van ben dat ik met diens afbeelding zou willen rondlopen, eigenlijk…

4 likes

Haha, lug to lug van 22mm. Voor de prijs zou je er bijna eentje kopen om te kijken of het bandje de moeite is .:laughing:

3 likes

vandaag deze ,ik ga er denk een blanco bezel op plaatsen.

11 likes

al weer een jaar gelden dat er sneeuw lag (eigenlijk morgen dus.

13 likes

Helaas alleen in 20mm maar wel een echte Russische NATO band

3 likes

Tonnetje op een veel te lange Zim band.

11 likes