Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

de neef

13 likes

Werken de rotors van een Vostok automaat bidrectioneel (zoals bij Seiko, Orient enzo) of unidirectioneel (zoals bij Miyota)?

Zoeken leverde zo snel niets op.

3 likes

Ja ze werken bi directioneel. Zelf uitgeprobeerd :slightly_smiling_face:

10 likes

Klopt dat zijn ze. Mooie straps.

4 likes

Zwarte Richard. Denk ik.

3 likes

Zou ik ook voor kiezen :+1:

3 likes

zou dit kunnen met de tijdzone

7 likes

Eigenlijk hoort die bezel bij een 24 uurs horloge Richard. Dan kun je de tijdzones zien over de wereld. (Volgens mij) Maar geeft niet, staat wel leuk.

4 likes

Zou ik niet doen. Degelijke bezel past het best bij een uitvoering wat enige GMT affiniteit heeft.

4 likes

Dan heb je ook een 24 uurs verdeling nodig…

15 likes

Niet perse, wel een 24 uurs schaal/verdeling. Bij de een 24 uurs horloge gaan de wijzers 1x per etmaal rond. Ook leuk maar niet essentieel voor een worldtimer

3 likes

net als bij deze ,ken je ook goed
het noorden mee uitvogelen (tussen haakjes (bij een 12:00 uurs moetje weer zoeken tussen de wijzers

13 likes

Ik heb deze tekst een paar keer gelezen maar begrijp niet wat je wilt zeggen :thinking:

3 likes

Exact 1 jaar geleden:

10 likes

Ca 7 jaar geleden. :grin:

11 likes

Goedemorgen,

15 likes

Vostok 710394

13 likes

Dubbelpost uit “wat dragen we vandaag”. Nog steeds aan het wachten op wijzers zodat ik een andere wijzerplaat kan gaan plaatsen :roll_eyes:
Wordt wel ff twijfelen, want op zich staat dit wel leuk. Heb een groene, mooier gemaakte wijzerplaat liggen en nog een witte met zwarte details onderweg. :man_shrugging: Zilveren paddle wijzers en een gouden secondenwijzer - want die was in zilver niet meer leverbaar :grimacing:

14 likes

1952 zeer mooie staat .

23 likes

Ooit eens van iemand op het HF voor weinig overgenomen als een onafgemaakt project. Kreeg hem dus in onderdelen, balansveer geheel verprutst, kast inclusief acryl zwaar beschadigd. Door werk van anderen lange tijd op de todo lijst laten liggen maar vandaag mooi de tijd voor om aan te pakken. Uurwerk helemaal schoongemaakt, nieuwe balansveer geplaatst en afgeregeld op de timegrapher. Uurwerk loopt beter dan nieuw vanuit Christopol. Kast en acryl opnieuw gepolijst en laten samenkomen tot een nieuw geheel. Bijzonder onder de indruk van de dail luminantie, wat een licht. Wordt een nieuwe beater.

26 likes