Oh wouw, wat een ontzettend gave dail!
Mooie rustige dial en wijzers. Heel mooi horloge!
Een Rus met knappe lume, da’s redelijk zeldzaam. Niet?
Zeg dat wel!
Strikt gezien mag dat hier niet op het forum want het Boctok logo wordt gebruikt. Tenzij ze toestemming hebben maar ik vermoed van niet
Heel simpel Jeroen, Richard bedoeld volgens mij dat een 24 uurs horloge makkelijker als kompas is te gebruiken. Namelijk als de uurwijzer richting de zon wijst, is 24 uur het noorden en 12 uur het zuiden. Bij een 12 uurs als kompas moet je middelen tussen de wijzerstanden. Dus minder direct af te lezen. Zo iets dus. Nooit zelf geprobeerd trouwens.
Ja toch Richard? @rd11.
Die discussie hebben we hier al eens eerder gevoerd en toen bracht ik deze in als voorbeeld en toen mocht het wel.
Denk ook niet dat het een exact kopie is van het Boctok logo maar meer een interpretatie. En dan mag het wel.
Van de forumleiding??
Overeenkomsten zijn te groot om dit een interpretatie te noemen.
Wat ik mij afvraag. Favinov is volledig bekend bij Vostok. En al jaren actief. Gebruikt hij niet gewoon orginele Vostok wijzerplaten en wijzers en voorziet hij die van een betere lume. Dan is dat toch een orgineel onderdeel maar gereviseerd? Met goedkeuring van Vostok neem ik aan.
(Ik weet niet of hij ook volledige bedrukkingen uitvoert en reprint doet. )
Klopt ik heb het een beetje verkeerd keert beschreven, of per ongeluk op het verzenden gedrukt en niet meer bij stil gestaan.
Als dat zo is dan lijkt het mij de moeite waard om dit op de site te vermelden.
Ben ik de enige die het doel van deze discussie niet helemaal begrijp?
Dat er op het forum geen producten getoond zouden mogen worden met logo’s of beeldmerken van een fabrikanten, terwijl deze niet door deze fabrikant zelf gemaakt zijn. Of met toestemming van.
Op zich fair. Maar een interessant verschil is hier dat de Favinov dial 10x zo duur is als de Vostok dial
Wellicht, @David_Gee legt het evengoed duidelijk uit.
Dat fenomeen zie je vaker in de wereld van namaak. Met name Seiko wijzerplaten worden flink nagemaakt maar verkocht tegen de prijs van een originele…
Hmm. Ik heb de discussie bij de Seiko mod draad gelezen ja
Ik vind het complex. Echte kopieën überhaupt niet cool, verpatsen als origineel simpelweg “crimineel”. Aftermarket is een ander verhaal maar dan mag je inderdaad niet de logo’s pakken. Dit, met die Vostok dials… Ik weet het niet. Ze zitten niet bepaald in het vaarwater van Vostok en ik denk ook dat het gewoon originele dials zijn die aangepast worden.
Ik zal die discussie hier niet voortzetten maar ik kan je zo een lijst geven van dubieuze verkopers.
Ik eerlijk gezegd ook niet. Maar wat ik wel mis is de transparantie op zo’n site als van Favinov