Uit Tallinn:
Pre adviced dan is hij het land volgens mij nog niet uit. Die van mij heeft daar 2 dagen op gestaan en is nu 7 dagen in transit
ik heb een rus, een amfibia. Die ga ik morgen slopen. Uit principe.
Ik draag uit principe geen klok uit rusland meer, en zal er ook nooit meer aanschaffen.
Tja @Mrcitzen , je bepaalt zelf wat je doet natuurlijk.
Het enige wat ik je mee wil geven is dat we hier een horloge-liefhebberij delen en geen politiek forum zijn.
Zo hebben we geen nare associaties met liefhebbers van fliegeruhren. Ook niet met degenen die de ‘dirty dozen’ sparen.
Waar je ook voor moet waken is om niet een heel volk tot het kwaad te kwalificeren.
iedereen moet zelf weten wat hij of zij draagt of doet, maar ik wil niets Russisch om mijn pols of in mijn huis. Wat mij betreft komt er een internationaal import verbod op.
Horloges zijn maar objecten. Je kan er zelf in zien wat je wilt natuurlijk, maar dat zegt meer over jezelf dan het object in kwestie.
Dat gezegd zijnde zie ik in de nabije toekomst ook geen aankopen meer uit de regio gebeuren, heb er botweg met de hele toestand geen zin meer in. Maar goed, daar kunnen mijn horloges niks aan veranderen dus die ga ik er niet voor “straffen”.
draag dan gewoon geen enkel horloge meer. Elk land waar uurwerken worden gemaakt heeft wel dingen op zijn kerfstok met onderwerpen van andere bevolkingsgroepen.Duitsland, frankrijk, Engeland en ga zo maar door. Vergeet niet dat Belgie ooit bezet werd door Nederland. Bonaire, curaçau is nog steeds nederlands grondgebied en heeft jullie Premier Rutten niet onlangs zij veronschuldigingen aangeboden voor de daden die gepleegd werden in Nederlands Indië destijds? Ook Belgie heeft dat moeten doen voor het Congo debacle. Nu dat is allemaal lang geleden. Wel binnen 100 jaar is dit ook een voetnoot in de geschiedenis. Als jij nu nog Russiche uurwerken draagt of niet daar zal onze vriend Putin echt niet van wakker liggen. Zeg meteen ook vaarwel tegen alle graanprodukten waarvan de oorsprong in Rusland en buren komen, uranium voor de kerncentrales en ik durf er voor wedden dat de gas en brandstofprijzen ook jou kunnen schelen. Enfin ieder zijn ding en laten we aub nu stoppen met poiltiek gezwets. We kunnen de problemen en het ongenoegen in eigen land nog niet oplossen laat staat dat van elders.
wat ik al zei, doe wat je wil. Maar voor mij geen rus meer. Ik ga en wil er verder geen politiek forum van maken, maar het voelt niet goed voor mij.
Ik denk dat ik er een hamer op los laat.
zoals je zegt doe wat je niet laten kunt. Veel plezier ermee maar stuur ze dan naar mij ipv ze stuk te slaan! Zal je de verzendkosten wel betalen-)
Waterdichte-Poreuze ?
Ben wel benieuwd hoe de sloop is gegaan. Fotootje
Deze kwam vandaag nog binnen uit Oekraïne.
Maar hij was al in Nederland voor de ellende daar losbarstte.
Vanmorgen de hele ochtend contact gehad met Novosibirsk en Tomsk. Zo wie zo een Gods zegen dat we nog gewoon kunnen bellen. Tot tranen geroerd en alleen maar verdriet. Ook zij worden gek van de eenzijdige berichtgevingen en weten echt wel wat het werkelijke verhaal is. Totale schaamte, vol ongeloof en beseffen dat door de mondiale uitsluiting de realiteit is dat voor hen wederom weer een economisch drama voor de deur staat. Dit wilde helemaal niemand en met elkaar staan we met ons rug tegen de muur. Maar besef dat dit onze wereld gaat veranderen. Alsof we al niet genoeg problemen hebben die op korte termijn opgelost moeten worden.
Kunnen gewone Russen nog aan internationale berichtgeving komen Dirk? Dat lijkt me wel heel belangrijk.
Heel moeilijk. Moeten het hebben van directe contacten. Vandaar dat we heel blij zijn nog te kunnen telefoneren. Sociale media wordt steeds moeilijker toegankelijk. FB is al niet meer bereikbaar. Straat demonstraties verboden.
Dat is nog eens een goed begin. Hopelijk heeft het veel navolging. Importverbod van goederen uit foute landen.
Wie volgt?
Olie uit Saoedie Barbaria vanwege 1 mio dode burgers in Yemen?
Niets meer uit de US of A want die zitten in Syrie en hebben in Libie, Afganistan enz huisgehouden
Israel is een lastige. Zijn nou de Palestijnen schuld of ook Israel? Voor de zekerheid maar biede verbieden?
Consistentie is een eigenschap die ver te zoeken is bij mensen
Ik herinner me een verhaal over de ontwerper van de Kalasjnikov. Een zeer bekend allround wapen dat het altijd doet. Ook in zand en stof. Deze ingenieur meende daarmee de wereld vrede te bevorderen. Blijft een lastig verhaal en zeker als je naar producten gaat wijzen. Wij dachten eerst dat we er goed deden soja producten te kopen. Dat is dus ook niet altijd waar. Niet direct met je wijsheid en oordeel vooraan gaan staan denk ik dan.