Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

O ja, zie nu ineens een, wazige, revolver er onder. ???

2 likes

Maar even the ‘Old Lady’ laten opdraven. Zij is nog nooit agressief geweest. :blush:

15 likes

Nieuwe zusje van the Old Lady om vandaag.

17 likes

Haar jonge zusje! Lief! :wink:

3 likes

Mijn eerste Vostok ooit, vind haar echt leuk. En na zelf afregelen loopt ze binnen +/- 2s per dag.

2 likes

Keurig! :ok_hand:t3: Ik had er ook zo een, als eerste gekocht in 2012. Ging met alle motor vakanties mee. Motor verkocht, horloge verkocht, nooit moeten doen. Je bent gewaarschuwd! :wink:

3 likes

Tsja, er is nogal wat gaande op het moment. Persoonlijk ga ik op dit moment echt niets uit Rusland vandaan halen en ook laat ik de Raketa en Vostok even in het kistje liggen. Voelt gewoon niet goed.

Ik zou het blauwe deel hier in de gaten houden. @Bert59 heeft misschien nog wat in de verkoop?

3 likes

Op eBay heb ik in verleden zeker 5 keer een goede Amphibia gekocht. Uit de Oekraïne, uit de USA en de UK. Dus daar zou ik nu ook zoeken. Maar ik ging nooit voor de goedkoopste. Wel voor kwaliteit.

3 likes

Klopt Jeroen ik heb er nog aardig wat voor de verkoop , ik heb er 3 terug getrokken uit de verkoop die moet ik ergens anders adverteren .
Er staan er nu 2 te koop maar ik ga er deze week weer 4 bij zetten .
Het is leuk als ze binnen de club blijven .

1 like

via de fabriekshop van vostok zou het nog steeds mogelijk zijn. Of het klopt weet ik niet, ik heb die info vanop watchuseek waar zondag nog iemand zou besteld hebben en gisteren zijn trackingnr kreeg. Met de koers van de roebel is het geen ramp een gokje te wagen toch. Of het al dan niet etisch is moet ieder voor zich uitmaken.

3 likes

Dank keek je in een ander topic. Diegene die zondag bestelde woont in frankrijk!

2 likes

Hier een bericht van mijn eBay verkoper in Oekraïne

6 likes

Ik denk niet dat het moreel onjuist is, immers je steunt niet de staat maar de ondernemer. Maar hoe ga je betalen? Allerhande betaalmethoden zijn afgesloten.

2 likes

Ik heb in januari een mooie patina Komandirskie gekocht via Ebay, maar PostNL is op mijn verzoek toch nog een onderzoek gestart. Begin Februari al de inklaringskosten betaald… Ben benieuwd.

En anders toch maar weer Ebay aanslingeren.

1 like

En die ondernemer betaalt belasting aan…??

Indirect steun je dus wel degelijk de Russische staat.

4 likes

Tja dan ga ik niet meer koken al dat russisch gas… Dan halen we het uit Slochteren…oh nee dan zakken de Groningers weg… Wat nu. Chinese zonnepanelen… Al die dilemma’s

9 likes

Goed voorbeeld van “ja-maar-isme”. Dat andere dingen ook slecht zijn maakt het ene nog niet goed en is ook niet echt een goed argument om het dan toch maar te doen.

Met dit soort redenatie maken we de wereld natuurlijk nooit beter…

5 likes

Ik ben benieuwd of we ook zo graag de wereld willen verbeteren als China Taiwan aanvalt. Een naar regime, ook niet vies van annexeren, totalitair, onderdrukt Oeigoeiren, Nepalezen, etc.

Roep “Weg met alle Chinese producten!” en je houdt een vrijwel leeg huis over. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Een horloge van een paar tientjes kapot slaan of niet aanschaffen is één, maar als je eigen comfortabele leventje op het spel staat gaan dergelijke idealen als eerste overboord.

5 likes

Yup. Maar nogmaals, dit is nog geen argument om willens en wetens met al die dingen door te gaan. Zeker niet als je je er bewust van bent.

3 likes

Jongens, het hebben van principes is goed maar generaliseren is best confronterend. Niet iedere Rus staat achter deze situatie en verdienen om die reden sympathie. Kijk, wat Marina Ovsyannikova gisteravond heeft gedaan is ongelofelijk moedig, zij is een heldin in mijn ogen. Dus om het bij ons zelf te houden, meestal koop je horloges uit Rusland bij leveranciers die je kent en waarvan je in een aantal gevallen weet wat hun mening is. En het mag geen verrassing zijn dat als je het in Rusland niet eens bent met het regime er de afgelopen jaren prima methoden waren om hen niet mee te laten profiteren van je zuur verdiende roebels. De uitdaging van nu is een goede betaling te kunnen realiseren nu het bankverkeer in Rusland plat ligt. Mijn vriend heeft een tandtechnisch laboratorium in Tomsk en alle materialen kwamen voor de inval uit Duitsland. Alle leveranties zijn inmiddels gestopt en zijn lab, met 8 man personeel, ligt plat. Geen patiënten, geen inkomen, geen geld meer om zijn personeel te betalen. Kortom, de ellende heeft zich inmiddels aangediend maar wij laten hen niet barsten. Sancties zijn goed maar wel treffen ook de sympathieke Russen. Dus als die sympathieke Rus toevallig ook je horloge leverancier is, …………?

14 likes