Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Ik kan me nog herinneren dat ik het een tijd tegen heb kunnen houden, maar omdat @FransT toentertijd zijn Vostok zeer regelmatig toonde, moest ik er ook een hebben. En eerlijk gezegd, geen spijt van.

17 likes

17 likes

Ja die was leuk :slightly_smiling_face:
Droeg hem helaas écht te weinig, maar Vostoks zijn top.
En, dit hele topic is altijd een verademing vergeleken met de rest. Relaxte liefhebbers onder elkaar :partying_face:

13 likes

Terug wat polstijd voor de tank!

15 likes

Wat is de linker er voor een? Titanium?

19 likes

Een paar maand geleden kocht ik een verwaarloosd Russisch klokje online voor wat zakgeld omdat ik de dial eigenlijk wel mooi vond. Kast was oké, glasje… niet zo oké.

Op het eerste zicht zag het binnenwerk er nog acceptabel uit… tot er een mooi stukje metaal uit viel. Woeps.

En als klap op de vuurpijl was voor één keer de balansveer helemaal netjes intact, maar een pivot van de balansstaf was foetsjie. Gelukkig zijn de dames en heren bij Vostok zo vriendelijk om nog steeds een pak nieuwe onderdelen voor de 2409 te verkopen, dus voor 8 euro (ACHT EURO! Beeld je dat eens in voor een Zwitsers merk…) plus verzending kon ik een volledige balans uit Rusland laten komen.

Het in twee stukken gebroken stukje aan het opwindwerk was veel lastiger op te zoeken tot @DirkT aanbood om er mij eentje op te sturen, en vandaag was het schuldgevoel eindelijk zo groot dat ik de lunchpauze opgeofferd heb om de horloge terug te monteren:

Het bandje is nog niet 100% wat ik zoek maar de kleur is krek hetzelfde als de rand van de dial dus voorlopig voldoet het. :grin:

24 likes

Ziet er toch goed uit niks mis mee

2 likes

Nou, ik vind hem prima gelukt. Boctok type die je niet iedere dag tegenkomt. Veel plezier ermee.

3 likes

Ik zie dat deze aan een beurtje met Polywatch moet. Het wordt allemaal wel wat vaag rond de “7”.

13 likes

Blijft een fijn horloge!

18 likes

Zooo… Die is mooi geworden! :+1:

2 likes

Licht bruin of cognac lederen bandje? Passend bij de dial. Hagedis print. Lijkt me mooi. :thinking:

1 like

Zat ik ook te overwegen inderdaad. Ik heb op dit ogenblik enkel “effen” bruin liggen en dat past niet echt. Voortzoeken dus :grin:

1 like

De Vostok Space Division uit de jaren ‘80 is binnen. Erg toffe kastvorm. Een 420 kast uit mij hoofd? De patina is erg mooi. Moet alleen nog een geschikte 18mm band zien te vinden. Iemand nog tips wat hierbij zal passen?

19 likes

Deze heb ik, maar beetje duur misschien t.o.v. horloge? :wink:

Mooie banden bij deze winkel in Utrecht.
En een mooie band maakt het horloge echt af. Kan een groot verschil geven.

2 likes

Komandirskie week.

17 likes

Zoiets

13 likes

Meh niet echt mijn ding :eyes:

2 likes

Tssssk :grinning:

1 like