Geen dilemma voor mij, ik heb nooit veel gehad met desert shields. De tweede komt me niet bekend voor dus extra interessant.
Allebei interessant. Nummer 2 ziet het het leukste uit, maar “Made in USSR” heeft ook wel weer wat.
Ik ben aan het inventariseren. 9x Vostok Komandirskie, 8x Slava, 1x Poljot.
Rare, verslavende hobby.
Haha leuk toch. Ze zijn betaalbaar en erg duurzaam. Heb je toevallig een foto van alles bijelkaar?
Nee, maar geen gek idee. Misschien gewoon eens doen. Er zitten een paar ‘dubbele’ bij. Nu even te weinig licht voor zoiets.
Voor mij duidelijk.
De Desert Shield vanwege zijn bijzondere verhaal. De 2 grote totaal verschillende landen, waarvan de een moeiteloos een militaire actie van de ander helpt te herdenken.
De grafische weergave vind ook heel mooi gedaan trouwens.
Extra leuk wordt het als je ook een eerste of 2e serie weet te kopen.
Maar de ander is ook mooi.
Deze heb ik opgezocht in het boek van Juri Levenberg.
Daar staat een variant waarvan de dial van wit bovenin overloopt naar blauw. Verder hetzelfde. Gemaakt sinds 1992 staat erbij. Gezien de dot in de bezel is die van jouw ook redelijk oud. Ook bijzonder en misschien wel zeldzamer.
Bedankt voor de info! Heb voor de space division gekozen. Zal een foto plaatsen als hij binnen is.
Goede keus! Veel plezier ermee alvast!
Jij bent snel! Binnen 11 uur is de stembus al gesloten en de winnaar is bekend. Haha, en dat terwijl stand gelijk is. Maar je maakt mijn voorkeur hoor, ondanks dat het wel op een soort van Oost Europese verkiezing lijkt.
Hahah keuze kwam voornamelijk nadat ik meer research ging doen en ik alleen maar 1 space division kon vinden online (de blauw met witte) en eBay eigenlijk vol staat met operation desert shield modellen. Dus die komt later wel. Dan heb ik ze beide.
Zo is het.
Wat wel een zoektocht wordt is als je een orginele tweede of zelfs eerste serie Desert wilt. En in goede staat. Door de populatiteit wordt daar nog al eens mee ‘geknutseld’. Van de eerste serie die naar de militairen zou gaan zijn er maar 10.000 ingekocht door defensie usa. Die moeten een serie nummer andere bezel en ander achterdeksel hebben.
Nu ik nog even terugdenk aan die jij liet zien. Dat was een latere herdruk met wostok ‘b’ in de dial. Maar wel een oudere bezel met pip zoals in de 2e serie. (Die hoort dan niet de ‘b’ te hebben). Twijfel dus of die helemaal ok was. Hoewel er ook orgineel nog wel eens gerommeld werd.
Je ziet ze ook wel eens met een grappige kroon op twee uur. Is dat nog interessant of is dat juist een frankenwatch?
Kijk maar even in de refence guide waarvan ik de link stuurde. Op zich is die ok op de bezel na. Die hoort geen lume pip te hebben. De uurwijzer moet geen arrow zoals de Amphibia hebben. Dai is wel ok dus.
Als je inzoomt zie je dat de rode banen van de vlag al wat vervagen en verbrokkelen. Tussen al dat aanbod even doorzoeken tot je een mooie frisse vind, zou ik doen.
Succes!
Thanks
Blijft een knaller, niet alleen qua kleur.