Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Toch jammer dat je gestopt bent Hans. :wink:

1 like

Wat de 'gek er voor geeft, zeggen ze weleens Richard.
Als niemand dat betaald betaald heeft de verkoper niks. Dat is vraag en aanbod. En Ja hoe graag wil je dat horloge?

1 like

Die stond al op de PC. :wink:

Zeer overzichtelijk.

1 like

Ik ben weer bier gaan brouwen. Ook ambachtelijk :beers:

4 likes

Slechte combi met het sleutelen aan 3133’s :rofl::rofl:
Nog bedankt voor de service guide. :+1:t3:

1 like

Goed idee, Russian Imperial Stout misschien? :wink:

2 likes

Alleen wordt tarwe misschien een dingetje? :thinking:

Proost eerst maar. :beers:

11 likes

Ja; ook bijna niet voorstellen dat je dit heel serieus kan nemen. Verkoper gokt erop dat er iemand op aarde loopt die blind van emotie besluit dit horloge te kopen. Als het zo makkelijk was had ik er vast 10 gemaakt :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

2 likes

Dank je wel voor het delen, altijd boeiend om te zien hoe een toch wel professionele horlogemaker dit aanpakt. Legt tijdens het onderhoud inderdaad de excellence van de 3133 pijnlijk bloot maar dat is dan ook de uitdaging en charme. Des te opmerkelijker vind ik zijn uitspraak aan het begin van deze vlog, “kan er niet zo veel tijd aan besteden omdat de waarde van dit horloge niet zo hoog is”. Pijnlijk om te horen maar ben bang dat hij wel een punt heeft wat synoniem staat voor de veel horloges van Russische afkomst. Afgelopen tijd aardig wat horloges onder handen gehad van anderen. Als je het netjes aanpakt (wat de eigenaar ook van je verwacht) ben je al snel een uurtje of 4 a 5 verder voordat het horloge weer perfect is. Tja, en dan voor deze tijd overeenkomstig uurloon te reken voor een horloge wat tussen de €60,00 a €150,00 euro waard is? Dan lever je aardig wat in. Zeker als je de investering in gereedschap en machines daarin tegenover stelt. Maar daarentegen voelt het ook wel weer goed als je iemand gewoon heel erg blij kan maken met reparatie van een Rus wat voor diegene een hele grote emotionele waarde heeft.

7 likes

Dat is een probleem bij elk merk/model horloge waarvan de nieuwwaarde soms maar de helft is van het uurtarief van een horlogemaker. Hoe pijnlijk ook, ik zie mijn Russen, HMT’s en oudere Seiko vijfjes dan ook als wegwerphorloges.

3 likes

Tarwe gebruik je voor bijvoorbeeld witbier. Het geeft dat typische licht zure smaakje. In de meeste gevallen gebruik je gerst.

3 likes

Ik kom nog een keer gezellig langs Hans. En ik laat de 3133 horloges thuis. :wink:

Ik mag deze graag dragen. Redelijk zeldzaam inmiddels.
Perfect geserviced door Hans.
Er was helaas een uurwerk wisseling voor nodig. Maar ik had er een die ik als donor kon leveren. Niet te snel iets wegdoen zou ik adviseren.

13 likes

Niet doen Hans. Je komt altijd wel iemand tegen die hem ‘low budget’ serviced. Of je ruilt ze voor onderdelen.

3 likes

Daar komt t vaak wel op neer ja. Of je doet het zelf - ik heb ook al vaak genoeg in afdankertjes genoeg tijd gestoken om aan een gemiddeld uurloon van 2 à 3 euro te komen moest ik ze verkopen. Beetje zonde maar zo is het nu eenmaal.

3 likes

Gooi nooit iets snel weg. Als ik iemand ermee kan helpen?
Mijn Poljot lade met o.a. voorraadje 3133.

14 likes

:grin: :+1:
Ik zal je t.z.t. graag raadplegen Dirk.

1 like

Het wordt voor tijd voor mij om een beetje op te ruimen…

Ik ben nog geen hoog genoeg level op HF om advertenties in het blauwe gedeelte te maken (en op dit punt heb ik geen idee hoe je dat wordt). Maar ik wilde de lieve liefhebbers hier als eerst een heads-up geven voordat ik ze op mp/chrono24/whatever zet.:wink:

Drie leuke zelfbouw zomer klatsers. Met liefde in elkaar gezet door een beginnende hobbyist (ik) met 100% Vostok onderdelen (behalve het zwart-rode bandje van de radio room).

Stuur maar een pb’tje als je interesse hebt of iets meer wil weten.:slight_smile:

10 likes

Dat gaat vanzelf, als je maar actief genoeg bent (alleen lezen telt niet). Het is tevens een automatisch proces; de forumsoftware regelt dat.

1 like

Hallo Dirk, heb je toevallig een goede mainspring van een 3133 over , zou ‘m graag van je overnemen , heb nog een projectje die daar op blijf hangen

Mis een Vostok in m’n collectie. Kan echt niet kiezen tussen deze twee. Welke zouden jullie kiezen?

  • Vostok Komandirskie Space
  • Vostok ‘Operation Desert Shield’

0 stemmers

4 likes