Allebei niet available zie ik spijtig voor je. Vind zon groene sunburst ook wel wat hebben!
Zeker. Maar ik weet niet of je leather soap weleens gebruikt hebt? Niet te verwarren met leder vet of zoiets. Het veranderd vrijwel niets aan het uiterlijk van het leer. Maakt niet vettig. Je sponst het er zeer dun, licht zepig op. Maakt het net wat eerder soepel en minder gevoelig voor scheurtjes. Maar kan ook na een jaar of zo.
Orginele Omega band uit ca 1968. Weinig gedragen en als nieuw. Erg droog. Die heb ik eerst met leather soap behandeld. Nu durf ik hem probleemloos te dragen en blijft als nieuw.
Met deze orginele Wostok band En ook andere lederen banden zou ik zo wie zo nooit gaan zwemmen, douchen of zo iets. Bij duikers is het ook meer een mode keuze volgens mij. Wil je een duiker ook onder water gebruiken, wat weinig mensen doen volgens mij, dan rubberen/siliconen of metalen band.
Ik ken het wel maar gebruik soms renovateur, ook kleurloos en niet vet. Beiden producten voeden het leer.
Dat is zo’n situatie waar ik ook iets met de band zou doen
@fdpg1963 er is ook speciaal behandeld leer dat wel tegen water kan. Of een leersoort als haai natuurlijk maar dan moet ook de onderkant van de band van geschikt materiaal zijn anders heb je nog geen waterbestendigheid.
Klopt! Voorzichtig blijven, zou ik ook zeggen.
Toch weer fijn een Rus om de pols. Miste ook het klussen aan deze horloges. Bij mijn duurdere horloges laat ik het wel om te prutsen
Heb maar even een mooie loep aangeschaft zodat ik het wat beter kan zien
De Radioroom met RVS band is onderweg dus dat komt helemaal goed!
“The Luna dude is dood lang leve de Cosmo diver”
Dat is een “matter of speech”
Als je de bij behorende link bekijkt dan wordt uitgelegd hoe de boel spaak liep.
Ik geef geen waardeoordeel.
In ieder geval plaats ik dit nog hier omdat het in principe een Vostok/meranom samenwerking was met Olé Dokka.
Ik heb begrepen dat er een kans is dat je eventueel bij het nieuwe initiatief kunt aansluiten. Wat aanmerkelijk duurder is. Tevens is de kwaliteit ook aangepast.
Hier in ieder geval de link en een foto.
Ik geloof dat ik nu geen regels overtreedt?
Ik heb geen idee of je regels overtreedt. Is toch gewoon een nieuw ontwikkeld horloge? Geen vervalsing.
Vind hem wel mooi, maar zou hem nooit kopen voor een relatief hoog bedrag. Zie net 1000+ staan.
Jij wel Bill? Ik schatte jou niet in deze categorie horloges?
Ik weet het niet hoor Bill @BroederBill en Jan @Omega_73 .
1000 dollartjes en geen informatie welk uurwerk erin zit. Ze leggen wel in een FAQ uit wat een automatisch zelfopwindend kinetisch voortgedreven geen batterijen benodigd iets is.
Je kunt ook bijv. Selita neerzetten.
Bij die hele site en ook aan de persoon van Dokke hangt een zweem van een scam.
Laat ik het zo zeggen, ik heb de uitgeklede versie besteld…840 ongeveer.
Dit jaar dertig jaar getrouwd. Mijn vrouw een reisje(met mij, cultuur😬) en ik een babystapje omhoog. Heb er wel een paar horloges voor weggedaan. Amerikanen zijn gek op KGB horloges. En dan niet met de Russische tekst want dat konden ze niet lezen. En ik maar uitleggen dat de oudere horloge met oorspronkelijke ministerie van defensie, meer begeerlijk was … Ze gingen voor de BigMac en niet voor de Borsjtsj.
Echt leer kan niet tegen water tenzij er een laagje pigment over gespoten is. De meeste bandjes bestaan uit twee lagen en die zijn gelijmd met leercement (water based). Dus dat zal los laten.
Patina bij leer is alleen mogelijk bij niet behandeld leer. Met name bij natuurlijk gelooid top grain leer.
Als je een bandje wil wat zomers niet klef om de pols zit, dan moet je kiezen voor een duurder bandje waar ze voor de onderkant zermatt leer gebruiken van de Haas leather tannery. Dat gebruikt Hermes ook bij zijn luxe bandjes. Dat is anti zweet en anti allergeen.
Bill was mij voor
Echt! ? Serieus?
Ok, je hebt dan wel iets redelijke unieks. Maar pas wel op he. Geen stuiver overmaken van te voren en zonder degelijke leverbaarheid garanties. Wat Tony al zegt, er hangt iets vreemds om die man. Maar goed misschien gaat dit gewoon wel goed.
Of maak je toch een geintje? Ik vertrouw het nog steeds niet helemaal.
Het bedrijf neemt nu de verkoop geheel over. Olé geeft de namen door van de oorspronkelijke lijst en vanaf dat moment doe je zaken met het bedrijf zelf. Heb ook al contact met ze gehad en afspraken gemaakt over datum en levering. Ik kon ook geen slechte reviews vinden over dit bedrijf. Maar zoals je zegt. Oppassen. Ik was zelf ook verbaasd dat ik mezelf dit gunde. Meestal ben ik meer van het delen en geven. En nu voor het eerst…ikke. En als klap op de vuurpijl, ga ik ook nog naar de states in Washington state in maart. Ik overweeg naar Canada rijden naar mijn geboorteplaats… Moet niet gekker worden hè.