Wat een trots rijtje beauty’s. Zo zie ik ze heel graag. Zuinig op zijn.
Wow, die is echt schitterend. Ook betaalbaar of was het even slikken?
Mooi kwartet Huub en in goede staat zo te zien
Inmiddels niet meer in mijn bezit maar het viel mee…
Рriyatnogo appetita Леннерт!
красивые Штурманские!
Vrienden van het Russische horloge.
Een vraag van technische aard.
Dit horloge op10 januari overgenomen van @HansvR, nieuw/ ongedragen .
Horloge liep toen 3 a 4 minuten per dag achter, Let wel ,dit is zeker geen verwijt naar Hans.
Ongedragen, dus dat kon hij niet weten
Voor de prijs die ik ervoor betaald heb ga je daar niet over mekkeren, je draagt je leed in stilte.
Omdat ik het wél een ontzettend leuk ding vind toch af en toe een dagje omgedaan.
Smorgens gewoon een paar minuten voor zetten, en savonds bij het afdoen stond ze ongeveer op tijd.
Maarrr, nu, na een paar maanden ,draag ik haar nu al voor de 3e dag op rij en ze blijft spatzuiver op tijd.
Zou het kunnen dat ze ,als het ware, in heeft moeten lopen ?
Ja. Ik heb na al die jaren wel de indruk gekregen dat het bij ‘topmerken’ zoals Seiko, Orient en dergelijke minder speelt (meestal zelfs helemaal niet) dan bij horloges van Russische of Chinese oorsprong. Fijn trouwens dat onderstaande voor jou heeft gewerkt.
“Like most mechanical devices, a new automatic watch (or a watch that has not been used for some time) has a break-in period that lasts for about a month or so. During this time, your watch is distributing the oil around, and is breaking in its gears.”
https://www.creationwatches.com/products/index.php?main_page=infopages&pages_id=49
Hé Hans.
Dank je wel voor je snelle reactie.
Ik was ondanks de onnauwkeurigheid toch al blij met het ding.
Kun je nagaan hoe happy ik er nu mee ben.
daar geloof ik nu es de ballen van se
Geloven doe je in de kerk.
Is nochtans een vrij goed gedocumenteerd iets, kan je hier ook regelmatig zien passeren. Een Russisch horloge stel je niet precies af voor het een tijdje ingelopen is.
En terecht! Mooi ding ook. Van zo’n dial aan je pols word je vrolijk.
Is een heel bekend fenomeen bij nieuwe Russische horloges. Paar keer meegemaakt dat ze eerst een paar weken te snel liepen. Daarna stabiliseerden. Dus fijn dat het zo werkte bij Eddie.
Zo iets heb ik wel eens gelezen, al hoe wel de horloges die ik kocht nieuwe redelijk goed liepen op tijd meestal rond de -20 sec per 24 uur.
Ik wacht nog steeds tot mijn Vostok Radioroom stabiliseert Nog steeds +20 per dag. Maar moet ook zeggen dat ik 'm minder draag dan de rest, is toch wel wat opvallend model, mijn echtgenote vind de Scubadude veel mooier.
Goede waarde Folkert. Had ik ook vaak. Je kunt altijd een keer na regelen natuurlijk.
Ik liet dat door de erkende vouwfietser doen in combinatie met een beurtje.
Mijn dik een jaar oude Oranje scuba. Ging na de garantie beurt, na een tijdje, super nauwkeurig lopen. 1 sec+ per dag of zoiets. De 1 jaar oude sniper, liep fantastisch nauwkeurig. Maar moest ook garantie ivm automaat. Nu loopt hij goed maar niet meer zo super nauwkeurig. +20 /24uur.
Kan verkeren.
Ja dat heb ik met m’n Scubadude gedaan, die loopt binnen +2s per dag nu. Beurt pas over 10 jaar nodig
Dan ga ik 'm nog maar eens extra in laten lopen Voorlopig op originele band, op NATO ligt ie te hoog op de pols en gaat ie zwabberen. De lugs van deze kast zijn een beetje erg recht.
Bij Ali net 2 FKM rubber tropic bandjes besteld voor €16 voor de zomer, nog nooit gedragen, maar eens uitproberen.