Tsja, touché. Wat blijft er over? “Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom…”
Dank voor de goede tips! Alle drie de suggesties zijn zeer het overwegen waard, gaan we doen.
@DirkT: kun jij ons nog iets verder op weg helpen? Dank.
Jongens, kom net binnen van een bijzonder leuke avond met Iris. Wat een schat van een meid. Maar dat kan ook niet anders als je Russisch bloed hebt en de taal hebt gestudeerd. Morgenochtend gaat de wekker weer om half 6 dus kruip nu mijn bed in. Maar zal morgen antwoorden op de Molnija. Heb daar nog wel spullen voor en repareren kan ook. Welterusten allemaal.
Ik heb dezelfde kast en hetzelfde issue. Vind het op je foto nog meevallen. Op een nato is het net een deksel op de pols -helaas- maar een normaal bandje of metalen band werken wel. Soort schoonheidsfoutje
Ik draag graag NATO, vooral op warme dagen. Een deksel op de pols is de juiste omschrijving! Maar aan de andere kant is het gewoon een degelijke duiker en een heel leuk en origineel horloge wat ik dan alleen met normale banden ga dragen.
Ik heb - met veel moeite - er een kunnen vinden Roel! Een beetje een gokje, maar was laaggeprijst en wie niet waagt…
Ik houd je wel op de hoogte.
Stuur het linkje maar via pb, praten we daar verder…
Kies een kast die wel voldoet aan je (pols) eisen en plaats het geheel over?
Kan ik ooit proberen, als beginnend verzamelaar heb ik nog niet veel onderdelen. Nog niet verder gekomen dan bandjes wisselen. Deze hobby doe ik pas een half jaar nadat ik een Tissot erfstuk kreeg en op zoek ging naar informatie. Zo kwam ik op het HF, had nog nooit van Vostok gehoord
Goed idee Dirk! Mij beviel de 100 kast heel goed Folkert. Iets robuuster dan een 420, draagt ook groter, 22 mm band. Maar draagt heel comfortabel door mee gebogen lugs.
Heb deze verkocht omdat de dial mij verveelde.
Deze kast heeft ook wel een historische uitstraling. Of een 090 misschien?
090 vind ik persoonlijk minder mooi. 020 heeft mooie korte lugs die met de pols meelopen. Nog wel een priegel werkje zo’n uurwerkje ombouwen, is meer dan alleen de kroon losmaken en eruit halen…
Ik draag 'm nu de hele dag op RVS en hij ligt best goed en stabiel op de pols. De FKM tropic straps zijn vandaag verzonden via Ali…
Je bent niet de enige. Ik hoorde er pas van via PMWF en WUS.
Ké ???
Poor Man’s Watch Forum (bestaat niet meer) en WatchUSeek forums (het grootste horlogeforum ter wereld denk ik).
De rechter is waarschijnlijk een Zlatoust, 70’er jaren, “Special Forces Diver”, of lijkt er in ieder geval sterk op. Net als bij de Vostok Komandirskies had je allerlei tekeningen op de dial, zoals duikhelmen, onderzeeërs en dergelijke.
De linker herken ik niet zo snel.
Dit is waarschijnlijk een toeristenvariant van het origineel, daar weet @skylge vast meer over te vertellen. De linker lijkt mij een fantasie wijzerplaat/samenstelling.