Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Je moet die Chinezen ook weer niet teveel leren! :wink:
Maar je hebt gelijk, een mooi detail!

1 like

De nieuwe modellen van de 1967 onder de Buyalov naam hebben NH35A uurwerken.

1 like

Boe, dat gaat 'm niet worden. Heb niks tegen Seiko maar niet in een Vostok terwijl ze prima eigen uurwerken hebben.

2 likes

Buyalov is een apart merk van Dimitri. Heeft niets met de Vostok fabriek te maken. Dimitri is verantwoordelijk voor veel moderne Vostok ontwerpen en mag zo blijkbaar ook een eigen interpretatie van de 1967 laten produceren. Zoals op de foto die ik hierboven geplaats heb te zien is, hebben de Vostok 1967 modellen gewoon een 2415 binnenwerk van Vostok zelf.

1 like

Ik ben er bang voor dat er geen Vostok 1967’s meer komen, enkel nog Buyalov’s.

1 like

De titanium 1967 is pas terug op stock gekomen, dus wie weet. Maar sowieso is de grootste markt voor de duurdere Vostok modellen de export en dat ligt nu heel moeilijk.

Het is vooral jammer dat Vostok in huis niet de mogelijkheid heeft om een horloge zoals de 1967 zelf te produceren. Wat afwerking betreft staan deze een heel stuk boven wat ze daar op dit moment zelf kunnen verwezenlijken. Dat is ook de reden dat veel onderdelen (bezels, wijzers, mogelijk ook wijzerplaten) van de SE’s die Meranom laat assembleren door Vostok afkomstig zijn van China.

Slava heeft dat wel eens (kortstondig) gedaan en daar heb ik er een paar van. De purist zal er ongetwijfeld van gruwen, maar ik vind ze leuk en daar gaat het tenslotte om.

1 like

Strikt genomen was dat eerder een licentie op de naam, op dat moment had Slava geen fabricage mogelijkheden meer door het sluiten en afbreken van de oude fabrieksgebouwen.

Nu is Slava wel terug met gereviseerde NOS Soviet tijdperk binnenwerken aangevuld met Zwitserse en Japanse binnenwerken. Voor zover ik weet hebben ze geen mogelijkheden meer om zelf nog binnenwerken te bouwen.

Sinds wanneer ongeveer? Voor mijn gevoel is het nog niet eens zo lang geleden dat ik een nieuwe Slava kocht met de bekende dubbele veerton binnenin.

Zou wel jammer zijn.

Edit: ik zie inderdaad dat de officiële website van Slava nog wel mechanische horloges aanbiedt, maar met Miyota uurwerken erin.

1 like

Ze assembleren nu nog horloges met de eigen binnenwerken hoor, maar voor zover iedereen weet is dat allemaal oude stock die gereviseerd is. Rond 2006 is de originele fabriek verkocht, een deel van de stock binnenwerken is naar Alexander Shorokhoff gegaan die toen nog eigenaar was van het merk CCCP. Toen dat merk verkocht werd aan een firma uit Hong Kong is de stock meegegaan. Wat er nu nog overblijft weet niemand, maar het herboren Slava gebruikt nu naast NOS inderdaad binnenwerken uit verschillende bronnen.

Ik denk persoonlijk dat de productie van eigen binnenwerken al geruime tijd voor 2006 gestopt is. Typisch voor de manier van werken van deze fabrieken waren de enorme voorraden onderdelen die er op na gehouden werden en dat was met binnenwerken niet anders.

4 likes

Welke fabrikanten (naast Vostok) zijn er overgebleven? Zaria niet meer, begreep ik, en Slava valt ook af. Raketa misschien? Luch?

We moeten maar zuinig zijn op wat we hebben.

1 like

Vostok en Raketa bouwen beide nog eigen binnenwerken. Luch ook, maar erg beperkt. Slava is in heropstart maar heeft voor zover iedereen weet enkel NOS binnenwerken. Maktime is niet meer en ook Volmax is vertrokken uit de restanten van de First Moscow Watch Factory, al laten ze wel nog assembleren in Rusland. Agat Zlatoust bestaat ook nog maar die gebruiken Vostok binnenwerken nu. Molnija is heropgestart en het lijkt erop dat ze daar ook zelf terug binnenwerken maken.

4 likes

Ik vind Raketa fraaie horloges maken. Maar duidelijk een wat hoger segment. Wel met sentimenten naar de historie. Ben bang dat ze flink last hebben van de export problemen en onzekere toekomst.

3 likes

Ja, ik heb een moderne Polar 24 uur versie en het is een mooi gemaakt horloge met een eigen design en voldoende knipogen naar het verleden. Ik denk ook dat Raketa samen met Vostok en mogelijk Molnija zowat de enige kans zijn om Russische horloges te kunnen blijven kopen met eigen binnenwerken. Hopelijk overleven ze deze situatie.

2 likes

Absoluut. Altijd net dat beetje anders, ook vroeger. Vintage Raketa kost geen hol, sommige nieuwe releases zijn wel een serieuze slok duurder.

Ze zijn wat speciaal maar stiekem vind ik de Space Launcher en Baikonur wel toffe dingen (maar niet voor dat prijskaartje).

12 likes

Zo gaat het mij meestal ook.

1 like

Heb deze besteld voor mijn ‘Vostoks van de dag’

13 likes

Ook leuk voor een Sturmanskie! :wink:

Wilde hem net weer eens posten. De vintage klassieker met hack functie en rvs kast.

12 likes

Ik heb hem nog in mijn mandje liggen. Meer mensen die hem ook willen? Dan pas ik mijn bestelling aan