Leuk om weer te zien en dat je er nog steeds blij mee bent.
Bedankt! Heel gaaf dat rood.
Ik was alleen vergeten te vermelden dat ik smalle polsen heb. Een 420 case zal passend zijn, die heb ik ook nog liggen (leeg).
Ik zit een beetje te denken om zelf te beginnen met een mod, echter zal het met onderdelen vast ook lastig zijn.
Meranom is een goede tip😄
Ja zeker ook voor mods, ze hebben veel onderdelen en uurwerken. Ben heel netjes geholpen altijd. Maar ja, die levering momenteel he.
De SE uitvoeringen van Meranom zijn ook leuk. Maar steeds in beperkte oplage en wisselende samenstelling. Dus regelmatig in de gaten houden. Ook wel een aardige bezigheid.
Historie.
Mooie band ook vooral de rustige kleur
Maar is zeker runderleer?
Mooi bandje he!
Zit heerlijk comfortabel. Was standaard bij deze SE. Gevuld leer. Van welk dier de huid is gebruikt zal ik binnenkort even nakijken voor je.
(Water bestendig leer, maar hij komt hooguit in de regen.)
Domme vragen bestaan niet.
Hier een tekening van balansas robijn met deksteen. Dat goudkleurige potje wat jij bedoeld is de chaton.
Overigens hanteert men in het filmpje een andere methode dan ik beschreef.
Hier wordt na het schoonmaken de robijn met de deksteen verenigd en daarna met de oilpensel via de robijn voorzien van olie. Andere methode, alleen lastiger te zien hoeveel je geeft.
Thanks maar ik bedoelde de big zero.
Wederom hartelijk dank dirk.
de cap stone die kreeg ik eruit maar het Balance staff jewel dat heb ik niet uit de chaton zien komen. Blijven die erin zitten want op de tekening lijken me dat toch 2 steentjes te zijn.
Bedankt voor je enorme geduld met me trouwens.
Ik ben zeker dat anderen er ook van opsteken.
Ik heb nog even een belofte gestand gedaan.
Foto van binnenzijde bandje.
НАТУРАЛЬНАЯ КОЖА
Of te wel “echt leer”.
Maar runder leer? Geen idee.
(Ik was toch bezig, de gesp is ook mooi.)
Ps mooie NATO!
Het is een doorsnede tekening waarbij het lijkt op twee stenen.
In werkelijkheid is het een robijn wat in het chaton is geperst.
Daarmee één onderdeel en reinig je in z’n geheel. Deksteen ligt erop!
Dat hoort bij het delen van kennis!
Echt een mooie band! En de gesp ook, mooi afgewerkt.
Cheapest NATO Straps voor 8 euro
@Bram27 @Yoeri40 @Meneer_Jansen, of anderen,
Ik zie in het blauw een setje horloge makers gereedschap aangeboden.
Ik heb ook wat ik noem een “peuterpolsje” (ong. 15 cm = ong. 6 inch), ha ha.
Voor mij (50+) was het fiks wennen dat tegenwoordig mensen een groot horloge normaal vinden. Een horloge van 37 mm doorsnede vond ik in het begin al te veel. Ik ben uit de jaren '80 toen men nog digitale Casio’s droeg. Herenhorloges uit de jaren '50 zijn maar 32 of 34 mm. Tegenwoordig zeggen sommigen dat de lug-to-lug niet breder moet zijn dan de breedte van je pols. Wat er dan over blijft voor het bandje en de sluiting is erg weinig.
Enfin, afhankelijk van je smaak zou inderdaad een Amphibia 420 of een handgewonden Komandirskie wat voor je kunnen zijn. De meeste mensen zeggen dat je moet dragen wat je zelf wilt. De lug-to-lug van beide is 46 mm, doorsnede ong. 40 mm. De Amphibia is echter wel een dikkerdje met zijn ong. 13 mm (excl. acryl dome) dan wel 15,2 mm (incl. acyl dome).
Ik kocht de mijn Voskoks in nov/dec 2022 bij vostok-watches24.com en die kwamen uit Rusland over. Hoe dat in de nabije toekomst gaat i.v.m. de oorlog in Oekraïne is niet te voorspellen. De verzendkosten zijn tegenwoordig 15 Euro en je moet 21% BTW betalen over verzendkosten en horlogekosten. Plus 4 Euro aan PostNL omdat zij als incassobureau voor de Douane fungeren (dit heet “inklaringskosten”). De klassieke Amphibia 420 kost daar slechts 78 Euro (ex. verzendk., ex. BTW). Bij vostok-watches24.com zijn de accessoires en losse onderdelen geloof ik dan weer wat duurder dan bij Meranom. De website van Vostok-watches24 en Meranom vind ik overzichtelijk, de meeste andere on-line verkopers van Vostok horloges zijn niet zo duidelijk qua indeling in modellen etc.
Maar goed. Je wilde een wat “rustiger” wijzerplaat. Je zou kunnen kiezen voor een plaat zonder datum. Scheelt weer met instellen. Ik weet niet of je zelf de Vostok uit elkaar durft te halen om de wijzerplaat (en dus de wijzers) eraf te halen. Heb je geloof ik speciaal gereedschap voor nodig en een zeer stofvrije omgeving (katten!).
Je moet heel goed oppassen of de dial op jouw specifieke Vostok past. Hier zijn ze voor de Amphibia. Zou dit wat voor je zijn (lekker clean, geen datum, ik denk dat 'ie donker blauw is, €7,50)?:
Of sunburst silver (klassiek jaren '50-achtig, € 7,50):
Losse movements zijn 42,50 (ex. BTW).
Ik heb gemerkt dat bij Meranom en Vostok-watches24 de ringen (bezel) voor een Amphibia of handgewonden Komandirskie (zelfde afmeting) wat zeldzaam zijn. Let op dat er niet staat:
Suitable for all cases except 420, 710 and 960, as well as cases for hand-wound movements
De meeste bezels Vostok-watches24 met een kleine letter “k” erin passen niet op de Amphibia 420. De meeste met de hoofdletters “LU” wel. Misschien is deze wat voor je (staat niet expliciet bij dat 'ie voor de 420 geschikt is…):
Succes en veel plezier met kiezen.
Waar precies bedoel je?
De categorie horloge banden.
En dan een zeer recente post. Ik denk niet dat ik hier mag doorlinken.
Oh, je bedoelde de lichtblauwe categorie “Horlogebanden” hier op het horlogeforum. Thanks.