Ja inderdaad, opmerkelijk veel Strela’s 3133. Mijn eigen 2 redenen weet ik, die van de anderen niet, of niet precies.
Update, Jeroen @Proenski gaf een uitleg inderdaad. En een van zijn redenen deel ik ook.
Vond hem toch wat te dik wanneer je hem echt zelf om hebt. Terwijl recht van voren gezien ze prachtig zijn.
Verder weet ik van Bert dat hij gewoon geleidelijk, alles of veel, wil verkopen. Al heel lang. Zo is het toch Bert?
Zo heeft iedereen wel een reden om af en toe te verkopen of te wisselen. Voordeel is ook dat een ander de kans krijgt hem te kopen.
Mijn andere reden en de belangrijkste was dat ik de chronograaf niet 100 procent zuiver kon laten lopen.
Nieuw gekocht in 2012, en dit horloge moest 2 keer terug naar Kampmann. De eerste keer omdat de minuten chronograaf wijzer een minuut vooruit sprong met starten.
Opgelost maar verder liep de grote secondenwijzer van de chrono erg onregelmatig. Net of hij losjes op de as zat zeg maar. Schijnt toch redelijk normaal te zijn en kregen ze niet beter.
Nooit helemaal naar mijn zin gekregen. En dan ga je je er toch aan storen.
Zijn echt schitterende horloges , sjiek of casual je komt altijd goed voor de dag ,ik doe die van mij in de verkoop omdat ik een MarineMaster van Seiko heb een mod van 42 mm
“Grappig”, dit had ik ook met een andere Russische chronograaf, niet de Strela maar een Kirova. Ook met een 3133 erin. Bij het starten van de chrono sprong dat ding gelijk een seconde vooruit. Bij Kampmann geweest maar was gewoon niet goed te krijgen.
Ik was de Strela gewend die wel goed liep dus deze is teruggegaan naar Poljot24. Prima service van Julian verder.
Ja komt vaker voor he? Ik had de indruk dat vooral de nieuwere 3133 s wat minder stabiel zijn. Ook met kenner Hans @slls wel eens over gehad. Door wat wisselen nu een kleine maar fijne collectie gekregen.
Eerlijk is eerlijk, ik ben geen grote verzamelaar van “Russen” maar is er zeker ruimte voor 1 of 2 in de collectie. Of misschien 3 als ik ooit nog een leuke goudkleurige alarm Poljot tegenkom
Goede morgen allemaal. Ben wat vroeg want de aannemer komt.
Mooi tijd om nog een ex te tonen Folkert.
Ook zeker een knap horloge. En ook een heruitgave. Kwam met doorzichtbodem en extra dicht deksel.
Let ook de bijzondere pushers. Deze bleken heel prettig met een opmerkelijk zachte maar precieze bediening.
Fijne dag!
(Океан in cirrilisch betekend overigens Oceaan. Het was een horloge bedoeld voor de marine officieren )
Dit is een van de Sthurmanskie’s die ik wel heb en ook houdt. Het relatief zeldzame 31659 caliber. Met hack functie. Bedoeld om horloges perfect te kunnen synchroniseren. Verder zijn de kast en pushers geheel rvs.
Bouwjaar 1988 2e kwartaal.
(Dit is dus een oudere 3133 met complicatie. Deze loopt heel stabiel en exact. Ik heb de indruk dat de oudere 3133’s van betere kwaliteit waren en met meer zorg afgeregeld.)
Ja klopt Jan , ik heb er nog 3 twt ,
1X Zilver dial Strela , 38 mm box / papers .
1x Titanium 627 42 mm .
Shturmanskie 1952
Dit zijn de laatste , mijn streven is een one piece collection .
Ik heb al maanden een Seiko om , bevalt goed .