Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Ben jij de gelukkige die we mogen feliciteren?

3 likes

Klopt, na wat omzwervingen met Zwitserland en Duitsland probeer ik nu mijn collectie Russische iconen wat verder aan te vullen. Tenslotte is het voor mij allemaal 15 jaar geleden begonnen met een Vostok Amphibia :smiley:

5 likes

Ook heel chique Bert! :ok_hand:t3:

1 like

Wouw bofkont. Hou je ons wel op de hoogte van de verdere Sthurmanskie levensfase

2 likes

16 likes

Even iets anders dan Vostok: de Mockva. Klein horloge van het soort ontwerp waar je er veel meer van ziet in het westen, en dat zijn dan meestal legerhorloges. Jaren vijftig. Loopt als nieuw, wijzerplaat ziet er goed uit, ben alleen nog niet happy met het bandje.

17 likes

Snap ik, een plat of veel minder opgedikt exemplaar zou veel mooier staan. Zwart, donker of mid bruin zou ik denk jij voor gaan. Heel diep donker blauw wellicht.

Heel gaaf ding, diameter?

Ja, ik denk dat ik zelf iets maak van krokodil, zonder padding. Horloge is 30mm, dus echt klein naar hedendaagse begrippen.

3 likes

Ik zou zelf eerder iets meer toolish kiezen qua leer, varkens, rund of buffel. Iets met een licht structuurtje.

Gaat prima met een kleine maat.

8 likes

Ik begrijp wat je bedoelt. Misschien van dat craquelé leer, en dan geen stiksel langs de rand.

1 like

Maakt het optisch wel groter/ breder :+1:t3:

1 like

Toch past het heel aardig om je pols. We zijn nu zo gewend aan 40mm standaard maar ik neig steeds meer naar wat kleiner.

2 likes

Mijn voorkeur heeft dat ook. Draagt vaak direct comfortabeler.
Hangt ook van je pols af natuurlijk.

Deze draagt bijvoorbeeld super! Je merkt hem niet. Weegt ook niks, dat scheelt ook.

13 likes

Met een licht lederen bandje draagt het helemaal comfortabel al moet ik wennen aan leder op deze Elektronica omdat dit soort modellen vrijwel altijd op staal werden verkocht. (Ga even van Casio uit)

De Electronica’s reisseu 's werden zonder band geleverd. Maar heb er ook een op staal voor jou. Ook een Russisch bandje dat over was. :blush:

9 likes

Gevoelsmatig klopt leer niet. Vreemd gezicht.

2 likes

Erg leuke horloges, vergelijkbaar met Casio (één van mijn favoriete merken)

1 like

Foto van een orgineel van de verzamelaar Netgrafik.
En van de verkoop site van de reisseu s.

Zat wel wat vertaal werk in die manual. :grin:

Met oude onderdelen en machines weer gemaakt. De vertaling naar roebels in de site was wat krom. De service en het enthousiasme van de bouwers was erg leuk.

5 likes

Jammer dat het niet meer bestaat…

1 like

Zo zijn ook die leuke oude Casio’s een begrip en een herinnering aan een tijd die voorbij is.

1 like