Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Mooi stukje Russische kitsch toch? Siliconen ben ik ook van terug. Is mij te “elastiek” achtig. :blush:

(Door geel licht lijkt het wel een brons tint.)
Groeten van mijn ‘blikken’ band. :+1:

10 likes

Goede keus! De klassieke blauwe scuba! Verveelt niet snel. :blush:

2 likes

Draagt best comfortabel!

En het ademt ook niet…

1 like

Die B staat voor Blik? :joy::joy:

1 like

Beste Folkert,
dat geen B,

maar een В. De 2e is een cyrillische hoofdletter В kleine letter в . Spreek uit ‘we’ of ‘vwe’ zachte w.
Zie ook het welbekende ‘Восток’ Cyrillisch voor ‘oost’. Uitspraak ‘wostok’. Of vostok.

En tevens het merk van een geliefde horloge fabriek, o.a. bekend door hun robuuste en voordelige duikers. :grin:

Tevens de naam van een oud poolonderzoek station op Antarctica.

1 like

Wist ik wel :wink: Heb een Poolse echtgenote die nog goed Russisch leest en verstaat en het nog een beetje spreekt, lang geleden vloeiend.

Ach, de sluiting is blik, de band nog heel redelijk van kwaliteit, best comfortabel en trekt geen haren uit.

1 like

Zo is dat. De nog oudere versie haakte iets meer. Maar kon ik wel verbeteren door wat buigwerk met beleid. Helaas verkocht.
Ik zag dat die oudere versie nog wel op die van @Bugs3 zou moeten zitten. Best leuk, maar is altijd afwachten wat er echt op zit.
(Mijn vrouw komt uit Zuid-Holland en spreekt geen Russisch. Maar een vriendin vond Russisch wel leuk en samen naar een taal cursus geweest. Nog voor de corona tijd. :wink:)

2 likes

We gaan het meemaken en ik hou jullie op de hoogte :grinning:

2 likes

Wist ik ook wel dat jij dat wist. :grin:
Was een kans om wat basis Cyrillische letters uit te kunnen leggen. En merken kennis te delen. :wink:

Ben toch wel een blijvende liefhebber van dit merk. Ondanks dat ik begon met vintage Omega. :blush:

14 likes

Ben best wel een beetje verdrietig :cry:.
Vandaag is mijn Russische vriendin jarig en hebben haar zoals te doen gebruikelijk uitgebreid telefonisch gefeliciteerd. Fantastisch haar stem weer even te horen maar zo verdrietig dat zij zich niet openlijk durft te uiten. Grrrrr, :disappointed_relieved:

13 likes

Mooie Meeuw Dirk!
Ja heel triest die oorlog.

2 likes

Het is wat het is :pensive: wij kunnen daar bijzonder weinig aan veranderen als de haantjes tot rare dingen besluiten. Helaas is de gewone burger daar slachtoffer van. :face_with_symbols_over_mouth:
Opsteker van de dag:

18 likes

De Raketa met linnen wijzerplaat. Op een ander bandje gezet wat het wat meer dresser maakt dan casual.

15 likes

Mooi Bram! Je zou ook een keer hagedis kunnen proberen?

1 like

Ik ben nog van de cheap-ass bandjes van ome Ali.
Mijn collectie bestaat uit opknappers waar ik gemiddeld een tientje voor heb betaald. Ga dan geen bandjes van een veelvoud er aan zetten.

1 like

Imitatie hagedis. :wink:
Maar ken dat principe Bram. Op Vostoks van 50 - 90 euro en digitale Electronica’s van 25 euro per stuk zet ik banden uit de onderdelen doos. En beginperiode kocht ik regelmatig horloges bij Poljot24. Die stuurde altijd een extra bandje mee. En hou wat over af en toe. Dus heb nog bandjes.

3 likes

met oud glas.
en nu met nieuw glas. Een wereld van verschil! Met enorme dank aan het formulid LVA, die het glas om niet beschikbaar heeft gesteld.

22 likes

Mooie doorleefde USSR Poljot geworden. Alles werkt nog?

1 like

Ja, uurwerk loopt mooi op tijd en het alarm doet het ook prima. Ben daarom erg blij met deze Poljot.

1 like

:fist: :sunglasses:

Boodschappen halen met de Poljot.

13 likes