Mooi hè! Gewoon een bijzonder model Vostok. Kast maat en vorm passen goed op mijn 17,5 cm pols.
Zeker mooi afgewerkt, mooie achterkant ook. Schakelband is ook van goede kwaliteit, niet vergelijkbaar met die van de Scubadude. Maar ik vind leer het mooiste, persoonlijke smaak uiteraard.
Weer eens een echt oudje om, een Sputnik uit de fifties toen ook in de Sovjetunie de space race volop leefde.
De secondewijzer is vervangen door een charmant schijfje met een Sputnik Satellietje dat een gaatje heeft dat de onderliggende seconden laat zien!
Gemaakt door de Vostok fabriek in Tatarstan, leuk om te weten dat deze fabriek in 1942 vanuit Moskou naar deze plek werd gebracht!
Vorige maand viel het glas van mijn Океан zomaar pardoes uit de kast. Yikes. Ik kon zelfs onder de microscoop niet goed zien wat nu precies de oorzaak was, behalve dat er heel veel sleet op de rand zat. Te vaak uitgehaald? Wie weet.
Een vervanger vinden was geen grap. Het is een volledig vlak glas met diameter 36.6mm, wat domweg niet bestaat bij de standaard leveranciers à la Sternkreuz enzo. Custom Poljot dus. Ebay dan maar, al was ook daar het aanbod heel, heel beperkt.
Vandaag een NOS glaasje binnengekregen uit Ukraine. Klikte meteen solide vast in de kast, waar ik het originele gewoon met de vingers kon uitheffen. Bonus #1: onverwacht geen douanekosten moeten betalen. Bonus #2: meteen ook weer 100% krasvrij. Heel blij mee
Vanmiddag verplichte studie middag in het theater dus als rebelse daad 1 van de hardst tikkende horloges om
Geen Molnija op voorraad? Die waren zo luid dat de grap was dat je een officier van het Rode Leger kon horen voor je hem zag.
Laatst voor het eerst douane kosten gehad terwijl ik denk al wel meer dan 10 pakketten uit de Oekraïne binnen heb gekregen het afgelopen half jaar.
Haha ja 2 zakhorloges, maar die nog niet geserviced.
De Panerai op een nieuwe Hirsch Modena zwart. Deze lijkt veel op de originele Russische lederen band en is “Splash resistant” volgens de fabrikant. Nog behoorlijk stug vergeleken bij mijn andere Hirsch lederen bandjes bij de dressers en even wennen als je van siliconen komt… hopelijk wordt ie soepel, wel mooi afgewerkt.
Heel misschien ben ik in de markt voor een Sturmanskie 2609/3751470. Waar zou ik die het beste kunnen bestellen?
Dit is een vertrouwd (maar relatief prijzig) adres. In het verleden ook verantwoordelijk geweest voor levering van Vostok SE modellen van WUS.
Is de 33mm niet heel klein voor jou?
Lowan studiedag?
Onderwijs
https://www.poljot24.de/2609-3745477.html
Hier ook een prijzige maar betrouwbare bekende handelaar uit München.
Niet precies hetzelfde nummer. Hij heeft ook andere modellen.
Als in te koop?
Een chrome kast of rvs?
Is gister verkocht.
Zie je niet zo vaak hier, mooie GMT!
Ik blijf de afgekapte cijfers jammer vinden, maar wel een van de leukste releases afgelopen jaren inderdaad.