Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Nee @fdpg1963 … ik kan wel wat informatie gebruiken. Leuk :blush:

3 likes

Het zinken van de Titanic resulteerde in de Radio Act van 1912, die 24 uur per dag radiowacht op zee verplichtte. De ramp leidde ook tot dit klokontwerp, met twee rood gemarkeerde perioden van 3 minuten, die stilteperioden in morsecode aangeven waarin alleen nood-, urgentie- en veiligheidssignalen konden worden verzonden. Twee groene (of roze) markeringen duiden eveneens stille perioden op spraakuitzendingen aan , waar men zou luisteren naar noodsignalen of deze zou uitzenden. Alle schepen en kuststations hielden een verplichte luisterwacht voor dergelijke signalen.

Verplicht luisteren dus naar eventuele noodsignalen op zee. Elke marconist had zo’n klok in de radiohut. Dat ontwerp is naar het horloge gekopieerd.

image

15 likes

Nieuwe aankoop in Berlijn:

18 likes

Nieuwe aanwinst binnen, met dank aan @Zuid! :ok_hand:

17 likes

Super stoere mooie GMT Vostok!

2 likes

Nog een dagje de tonneau.

10 likes

Ik kies vandaag een zonnige Amphibia :sunglasses::sunny:
En een sterke kop koffie om mee te openen :muscle:t2:
Fijn weekend allemaal!

13 likes

Echt een mooie zonnige stoere Vostok!

2 likes

Zeker weten! Ben er ook erg blij mee! :+1:

Gisteren Vostok vrijdag, meteen ook maar een zaterdag erachteraan.

12 likes

Tony verkoopt mooie Russische horloges, heeft mij ook heel blij gemaakt met een bijzondere Vostok

2 likes

Mooi spul :ok_hand:

1 like

:slightly_smiling_face:

13 likes

Humor, blijkbaar had ik nog 5 horloges in mijn digitale mandje in Moskou. Kon ze ook niet verwijderen. De beste man weet dat er geen enkele manier voor me is om te betalen, maar omdat ik al jaren horloges van hem afneem vond hij het toch leuk om toch een poging te wagen. Hij is oorspronkelijk Oekraïens en hij had zoiets van betaal maar na de overwinning of na welke uitslag dan ook.

Mensen kunnen je toch nog verrassen. Wordt vervolgd … Denk ik.

15 likes

Worden ze nog wel eens geupdated de migs op de horloges. Vroeg ik me eigenlijk af of er in de loop der jaren steeds andere types op staan. Ik als billenwasser zie de verschillen niet zo goed

1 like

Haha, ik las brillenwasser in de context van niet goed kunnen zien.
Als antwoord op je vraag, ik zou het niet weten, oudere modellen lijken er wel nog sprekend op. Zal wel een ouwe MIG zijn.

1 like

Nieuwe aanwinst van vrijdag nu op herhaling voor Restaurant Moskow met het 1 op 1 model van de Sputnik op het dak in Berlijn.

15 likes

Leuk gevonden! Prettige tijd nog daar!

3 likes

Echt een heel tof horloge!

2 likes

Leuke plek inderdaad! Ademt historie :nerd_face:

3 likes