Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Snap ik. Ik had een 090 Vostok en schoof ook steeds naar voren. En de ‘gigantische’ Gaz14 al helemaal. Best wel irritant. Bij de kleinere 420’s heb ik dat niet.

1 like

Vind ik ook, ik kijk met genoegen altijd naar mijn SE waarbij dit ok is.

10 likes

Idd, op terugweg naar huis :sunglasses:. T wordt nu wel warmer maar ook idioot druk door Oerol. Dat is gisteren begonnen en daar komt vaak wat ander publiek dus is weer mooi geweest.

3 likes

Loop jij hier mee om je pols Jan? :thinking::joy:

image

3 likes

Dit was toch de limo van Boris Jeltsin. :+1: ZIL – 41052

2 likes

chaika-gaz-14-limousine

Je riep Folkert? :grin::+1:

Gaz 14

Gigantisch toch? (43 mm, voor mij groot genoeg ) :sunglasses:

Ontwerp zou geïnspireerd zijn op de dashboard klokken van een Gaz14 overheids sloep.
Het ontwerp van de auto zelf is weer afgeleid van Amerikaanse limousines inclusief v8 en bijbehorende verbruikscijfers. :grin:

Horloge zelf en het uurwerk waren erg mooi afgewerkt!

Het schaal model heb ik nog.

6 likes

Mooi en groot horloge! Maar komt deze niet uit Vilnius?

Klopt.

Iets met groen. :crazy_face:

10 likes

Mijn vostvostok amphibia duikboot met mijn favoriete hirsh bandje

10 likes

iemand weet dit horloge?

8 likes

Pobeda. Cccp dus van voor 1991. Eind jaren tachtig vermoed ik. Meer weet ik helaas niet van dit merk.

Ik heb ooit een Russische talen cursus gevolgd. En bij het voorstel rondje vertelde ik dat ik o.a. Russische horloges verzamelde, vandaar dat ik wat talen kennis wilde opdoen.

Het eerste wat de lerares vroeg, heb je ook een Pobeda dan?
Het was blijkbaar een van de meest gangbare merken bij de Russen zelf.
Nee helaas, die had ik nu net niet. :blush:

Deze ziet er netjes uit. :+1:

(in Google vind ik trouwens ook een oud Pobeda automodel en een budget airline met die naam).

2 likes

Thnx @Zuid

13 likes

13 likes

Tof :ok_hand:

Mooij! Dat was toen een hint om te gaan leven als local :wink:

ik heb de mijne van mijn broer. het is inderdaad een antiek met handmatig opwindbaar uurwerk. ook echt licht om de pols.

1 like

Ben toch maar gewoon in Nederland gebleven. :wink:
Leuk horloge! Best zeldzaam in die staat. Veel plezier er mee. :blush:

1 like

Een goedemorgen met de Poljot Journey!

15 likes

Wederom een dagje Scubadude. Relatief licht gewicht, dunne kleine schakels. Met de hitte nog het best te verdragen. En na ruim een jaar loopt ie mooi op tijd, ongeveer +2s/dag.

20 likes

Misschien weer eens aardig het verschil laten zien tussen deze Sturmanskie 's

31659 uurwerk, de 3133 met hacking toevoeging. Deze is met moeite te zien bij cijfer 8 van serie nummer 7871. Een palletje waar een dun veertje op zit. Dit drukt tegen de balans bij uittrekken kroon. Wijzers en uurwerk stoppen en je zet hem exact op tijd. Bouwjaar 88, 2e kwartaal. Vaste bezel en volledig rvs kast en pushers.

Standaard 3133 uurwerk. Chrome kast en pushers. Alleen de bodem is van rvs. Draaibare bezel.
Let ook op de verschillen bij de wijzers.

Mooie avond nog. :blush:

(Op de eerste foto staat mijn reserve Sturmanskie aan de rechterzijde. Met de iets blauwere bezel en stukje lume er af bij 4 uur. :wink:)

15 likes