Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Ik vind deze wel heel leuk.

10 likes

Holy moly, die is flink aan de prijs!! Oké, dail kom je niet vaak tegen maar dat verklaart nog niet waarom deze zo aan de prijs is.
Inflatie? Wordt tijd dat ik mijn spare part magazijn ook maar eens ga indexeren :wink:

2 likes

Deze vandaag van skylge

14 likes

Kan me niet voorstellen dat de Douane hem doorlaat of toch? Niet besteld maar mijn contact probeert soms iets door te sturen. Betaling doe ik na de oorlog

3 likes

In het verleden, Vostoks bij Meranom. Rechtstreeks uit Chistopol waar ook de fabriek staat. Prima leverantier! Ook voor onderdelen. Maar hoe het nu is??
Andere merken en soms ook een Vostok bij Poljot24. Wat duurder, maar altijd goed.

1 like

https://www.vostok-watches24.com/de/

1 like

Ze hebben ook een webshop in Moskou.

Ik denk dat het wel goed komt. Vostok-watches24.com/de verzendt ook gewoon uit Rusland en die komen er ook steeds door.
We zijn benieuwd, Bill!

Zo, ik ben helemaal klaar met siliconen, FKM en dat soort bandjes. Geen ventilatie bij warm weer.

Laatste maanden bevalt mij enkel nog leer en staal. Daarom de Scubadude lekker weer op Russisch RVS. Is en blijft een glimmend ding maar draagt comfortabel (nieuwe generatie) en heeft mooi aansluitende endlinks.

Een lekker relatief lichte duiker voor deze hitte.

Hou het koel dit weekend en rustig aan!

14 likes

Hier ook weer eens een keer vertonen met de Agat Zlatoust!

11 likes

Klopt, het lijkt erop dat Peter Arms van de meeste Boctok suppliers werkend vanuit Rusland zijn verzend zaakjes het best voor elkaar heeft. Maar ook Julian Kampmann zal zijn voorraad op pijl moeten houden. Of is hij helemaal gestopt met Rusland supply lijn en zich verder richt op Oekraïense leveranciers?

Deze is fraai en die band lijkt me niks mis mee.
Die Vostoks hebben een “good-vibes” effect heb ik gemerkt. Zal vast wel weer een tijdelijk fenomeen zijn maar ik kijk opeens met andere ogen naar mijn allegaartje van horloges.

Die Amphibia’s hebben voor mij maar 1 opvallend minpuntje, in de categorie “once you’ve seen it, you cannot unsee it”: de secondenwijzer zou wat mij betreft wel door mogen lopen tot de indices, ik vind 'm eigenlijk te kort…

1 like

Iets te veel bling naar mijn smaak maar zit goed in elkaar en draagt comfortabel.

Eens, Russen zijn sowieso niet zo goed in wijzers in de juiste verhoudingen ontwerpen.

Vostoks blijven leuk en apart. Ik zal er altijd wel een paar in mijn verzameling houden maar genoeg andere merken die ook wekelijks aan de beurt komen om te dragen.

1 like

Er is ook een langere secondewijzer te koop. Weet niet of die de indexen helemaal haalt, maar het is wel een verbetering!

1 like

Kijk, zo:

Komt bij deze dial tot halverwege de indexen.

12 likes

Yep, zo “heurt” het. Ook qua minuten wijzer lengte.

Ik kijk wat onwennig tegen de kroon aan. Bevalt dat? :wink:
Mooie dial en wijzers!

Die paddle hands zijn (vast) afgeleid van deze linker vintage. Mooi horloge die oude 119. Wel zeer ruw gelumed. Maar dat zie je vaak bij die oude Russische horloges. Werd blijkbaar zo gedaan. :blush:

6 likes

11 likes

Ziet er redelijk relaxed uit! :sunglasses:
Terug van Terschelling?
Ergens wel jammer zeker, nu het zo zomers is geworden? :sunny:

1 like

Ja het is eigenlijk ideaal bij duikers en andere dikke, grotere horloges. Prikt de kroon -vaak ook wat forser - niet zo in je pols.
Ik had ooit een Citizen met kroon links en wilde ook eens een Vostok maken die dat had.
De sandwich dial heeft geweldige lume, dus ik ben blij met het resultaat! Ik merk dat ik deze vaak draag sinds ik hem heb gemaakt een jaar of drie geleden.

1 like