Haha, zou het wel gezellig vinden hoor. Maar realistisch gezien niet echt haalbaar. Maar ruimte genoeg, daar ligt het niet aan.
Toeval bestaat niet. Naar aanleiding van @BroederBill zijn tip over de MP advertentie heb ik vandaag even gereageerd. Deal kunnen maken maar het toeval wil is dat we gewoon onder hetzelfde dak werken. Dus morgen, in de baas zijn tijd, onder het genot van een bak koffie Boctok spullen traden en over Boctok ouwehoeren.
Dank! Allemaal mods/zelf samengesteld. Behalve de bandjes alleen maar originele Vostok onderdelen.
Voor de duidelijkheid, deze twee zijn dus ook mods. Ik vroeg mij af hoe zo’n radioroom er uit zou komen te zien in een zo klein mogelijke kast. Ze hebben ook allebij ‘slechts’ een 2409 handwindertje er in zitten (het avtopodzavod op de plaat volledig negerend… anarchist als ik ben). Ik vind het leuke nerdie fun-watches geworden. Deze leren bandjes helpen met de vintage look denk ik.
Ehr… ik heb nog een 2415/01 en een 2409A liggen waar ik waarschijnlijk de pinion van heb verbogen bij mijn eerste halfbakken pogingen om wijzers te plaatsen. Heb zelf de tools/ruimte/tijd op dit moment niet om het zelf te repareren. Als je interesse hebt stuur maar een berichtje.
Ja, ik vond het altijd echt leuk hoe Vostok zelf dit ook gewoon lekker faciliteerde door allerlei losse onderdeeltjes aan te bieden. Heb uren door de websites zitten grasduinen en inspiratie zitten opdoen over wat nou eens mooi bij elkaar zou passen. Hopelijk kan het weer een beetje over een paar jaar.
Heb nu nogsteeds een lege kast liggen waar iets mee zou kunnen…
Nu heeft jouw werk wel een heel groot dak. Volgens mij 10 min lopen van de ene uiterste naar de andere kant van het gebouw?
Leuk dat dingen soms gaan zoals dingen gaan. Je komt iets tegen, benoemd het gewoon los in de ruimte en soms ontstaan er dingen… Zweverig misschien? Maar toch…
Extra leuk Dirk! Jullie wisten dat dus niet van elkaar. Nieuwe koffie automaat vriend!
Mijn oma dacht een keer, over mijn opa, toen ze jong waren, “als hij die weg maar niet weer naar huis neemt, heb er een slecht gevoel over”. Mijn opa kwam thuis en zei “ik dacht ineens, ik rij eens een andere weg”. Volgende dag bleek dat daar een ernstig verkeers ongeluk was gebeurd die tijd.
Haha, dat klopt wel een beetje. Heb 12.000 collega’s dus dat er één tussen zit die Boctok’s ook leuk vindt is groot.
Oudere foto, maar past wel in dit jaargetijde dacht ik.
Het zoveelste nep KGB horloge ?
Ooit in Hongarije op de markt gekocht tussen allerlei Russische snuisterijen jaren 90
Niet perse nep als in dat dit soort wijzerplaten in de jaren 90 vooral zijn gemaakt als zijnde
Ze kwamen er al snel achter dat dit soort dingen het goed deden bij toeristen dus zijn ze daar bij Vostok vol op ingesprongen.
Ze zijn iig nooit officieel uitgereikt aan KGB personeel.
Het is wel een automaat in ieder geval.
Zijn er ook voorbeelden van echte Russische horloges uit periode koude oorlog die betekenis hebben
Zeker!
Super interessant artikel om te lezen en inspiratie voor mijn eigen mods.
De originelen zijn ook nog best redelijk te krijgen. De genen die daadwerkelijk zijn uitgereikt aan het leger het moeilijkst en de export modellen uit die tijd het makkelijkst maar dat zijn praktisch de zelfde horloges op wat cosmetische details na.
Eerste gevoel erbij is gewoon echt. Worden al heel lang gemaakt als ‘goed verkopende plaatjes’ horloges. Misschien wel het achter deksel gewisseld. Die kun je bij Meranom kopen. Volgens mij deksel ook gewoon orgineel Vostok accessoire. Zal het naslag boek nog eens kijken. Mis wel de cccp aanduiding?
Deze komt op mijn weg. Ik neem aan russisch. Maar ik kan het niet thuisbrengen welk merk het is. Schoonschrift is niet mijn ding😁
Die “m” lijkt wel een Russische cyrillische schrijfletter. En een Vostok B. Spreek je uit als “v” . Zegt mij verder nog niks. Kan ook ook oost duits zijn?