Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

1 van mijn favoriete dials. de eenvoud met die prachtige grote cijfers.

2 likes

Onderaan staat Belarus als ik het goed zie.

2 likes

Ja Wit-Russisch dan wel. Het is een ‘Wimpel’.
вымпел in drukletters.

3 likes

Nee als “w”, (vgl wodka). Eigenlijk is wostok woensdag dus ook logischer :nerd_face:.
Die verwarring met de “v” komt vermoedelijk door de transliteratie naar het Engels.
Er bestaan trouwens ook dials waar ‘Wostok’ op staat. Voor de export.

1 like

Weer wat geleerd

1 like

Nog even gekeken in boek van Juri Levenberg. Blz 37. Staat er een die er dichtbij komt. Alleen zonder vostok B en een fijnere minuten rail. Maar ook zonder Сccp of России. En andere kast, maar dat werd veel gedaan. Die in het boek komt uit 1993. Maar er zijn veel varianten verschenen al die jaren.

Niets neps aan, gewoon een echte Vostok.

9 likes

Klopt zeker voor deze. Exact zoals in het boek. :+1::blush:

1 like

Tsja wat meer een w inderdaad. Maar ook geen zuivere korte Nederlandse W. Iets van “v…ww…os”. Soort van zeer zachte w zou ik eerder zeggen. :blush:

Edit. Even Russische leerboek weer gepakt van cursus 3 jaar geleden. Fonetisch spreek je de cyrillische В uit als de W In Wol. Zachte w inderdaad. Klopt Huub. :+1:

2 likes

Deze is volgens mij exact dezelfde als die van mij
?
Ook een foto vd achterkant ?

ik heb ook KGB Horloge

11 likes

13 likes

De linker

11 likes

Linker lijkt er inderdaad op, wel andere achterkant en geen B op wijzerplaat.
Ingewikkeld allemaal

1 like

Was een super leuk koffie moment. Aardige collega, psychiater/geriater bezig met promotieonderzoek naar Alzheimer. Zaten we daar in zijn lab tussen de voor onderzoek beschikbaar gestelde hersendelen. :stuck_out_tongue:
Mooie deal, nieuwe Boctok en heel veel mod delen. Zitten ook een paar wijzerplaten bij welke ik ze vrijwel zeker niet ga gebruiken. Dus liefhebbers, meld je bij mij. Wie het eerst komt,……
Vandaag weer even een meet and greet. Zijn daily Boctok beater heeft een zicht backcase en hij ergerde zich aan de rode plastic pasring. Maar gelukkig heb ik ze op voorraad in zwart, wit, grijs en metaal. Koos voor metaal dus dat wordt koffie met een gevulde koek. :joy:

7 likes

Weer eens wat anders! :hushed:
Maar leuk man zulke contacten! En je kunt mooi horloges en onderdelen uitwisselen. :+1:

1 like

Op de laatste rikketik gekocht, maar gisteren pas de tijd gehad om te repareren.
Er zat een verkeerde opwindveer in. Een normale in plaats van eentje met een T-haak op het einde. En ja, dat gaat slippen natuurlijk.

Meteen het hele uurwerkje maar uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Daarna weer netjes gemonteerd en meteen de deksteen van de balans in de mainplate zijde vervangen omdat er een kuil(tje) in gesleten was.
Ook moest de minuutpijp een beetje strakker gemaakt worden.
Nu loopt ie weer erg mooi.

20 likes

Bijzondere wijzerplaat! Mooi horloge!

Dank je.

Vernoemd naar de stad Samara, of naar de rivier. Naar een type Lada lijkt me onwaarschijnlijk

2 likes