Ik weet niet of mijn post hier hoort. Kan iemand mij helpen met onderstaande horloges? Welke zijn dit? Russisch? Zit hier iets deftig tussen? Spijtig dat mn geen scherpe foto’s kan nemen… Alvast bedankt.
100% Russisch Stephanie!
Drie Vostoks waarvan de bovenste 2 Ostwoks zijn, export modellen.
Zo te zien zijn het Komandorskies met het 2414A handwinder caliber, leeftijd schatting ergens tussen 1990 en 2000.
De onderste heeft een niet veel voorkomende wijzerplaat.
Dat dacht ik puur op zicht, maar heb geen idee welke juist en of dit dit degelijke horloges zijn, en over welke prijsklasse spreken we tweedehands?
Super, dank u! Ik ben hier niet in thuis en twijfel om er eentje of meerdere aan te schaffen. Wat bedoel je met exportmodellen? Heb je een idee wat een eerlijke prijs hiervoor zou zijn?
Vostoks worden normaal gesproken aangeduid als
- Vostok, cyrillisch schrift, binnenlandse markt
- Wostok, latijns schrift, export modellen
- Ostwok, latijns schrift, door een Zwitserse firma geimporteerd voor distributie in Europa
De staat van deze horloges lijkt goed, afhankelijk van of ze nog goed lopen zou ik ze inschatten op €40-60 per stuk.
Schaf er sowieso eentje aan en kom bij deze gezellige club
Was ik van plan, maar kan niet kiezen (typisch hoor) vrees dat ik ze alledrie zou durven nemen, als ze nog lopen idd
Top, dank u! Ik sta telkens versteld van jullie kennis!!
Het voordeel is dan wel weer dat deze examplaren niet zo schreeuwend duur zijn. Je kunt er altijd eentje nemen en zien hoe het bevalt. Ze zijn niet zo schaars, dus er is er zo weer eentje bij gevonden en gekocht.
Vind ik nu wel minder
Kanttekening daarbij is dat ik denk dat er dan weer niet zoveel mensen mee rondlopen over het algemeen, zo heb ik er hier tenminste nooit eentje in het wild gespot. De enigen die ik ken met Vostoks zijn degenen aan wie ik er eentje cadeau heb gedaan. In die zin heb je er dus wél een speciaal horloge aan.
Ja feit, buiten dit forum ben ik inderdaad ook nog niemand tegengekomen hiermee. Ik heb ze zelf ontdekt door deze topic mijn man heeft zn eerste gekocht deze week, Vostok anchar, maar de dame verkoopt ook nog deze.
Dat is er eentje van Vostok Europe zeker? Vostok en Vostok Europe zijn in principe twee verschillende bedrijven, die laatste komt uit Litouwen.
Ja klopt inderdaad. Ik vergeet dit telkens 🤦
Maakt niet uit Die onderste Vostok is blijkbaar gemaakt voor dit Duitse bedrijf: https://monch.com/about/
Yep, ik heb ook een beetje gevarieerd en rond gekeken naar diverse uitvoeringen, bandjes etc. maar toch terug naar de 420 kast, stipjes bezel en originele schakelband. Besloten dat ie zo blijft, het hele jaar door.
Mooi kleurtje wijzerplaat, Johan!
Nog op zoek naar de bij dit model behorende bezel?