Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Mooi gesproken. Ik ben natuurlijk nog maar een jaartje aan het sleutelen. En voor een beginnende hobbyist is het ook nog erg fijn dat je redelijk veel voor weinig uurwerken kan opkopen en dat binnen de fabrikanten redelijk wat uitgewisseld kan worden. Er zit geen waardeverschil tussen werkend of origineel werkend. En als je het en der een kast/plaat/wijzers combineert is het geen heiligschennis. En ze hebben zulke gave wijzerplaten!

Kortom… ik vermaak me voorlopig nog wel binnen de oude Sovjets.

7 likes

Jazekers …ik stuur je ff een pb,tje

Zo is het Dirk. Het gaat hier over passie voor horloges, dit delen met elkaar en elkaar helpen waar mogelijk. Geldt ook voor de andere horloge afdelingen/subgroepen, maar we beleven het hier wel heel mooi!

4 likes

Hee! Dat is nieuw voor me! Ik dacht dat productie in Tatartstan plaatsvond en er alleen een sales unit in Ilnau was!

1 like

Zelfs jij leert hier bij Bas! Heb heel wat zaken van jou geleerd. :blush:

Maar ik leerde op een andere site.

“Ostwok watches were manufactured by Vostok for the Swiss company Ostwok S.A. Illnau starting from approximately 1995. These watches differ from original Vostok watches only by the use of the Ostwok logo on the dial. The company went into liquidation in 2000.”
Bron The watch forum.

Tsja? Deze uitleg leek me logisch, maar misschien een tussenvorm, assemblage in Zwitserland? Voorlopig hou ik het bij een handelsonderneming. :thinking:

1 like

Avondstemming!

15 likes

Just one more watch plaatste vandaag een review over een drol van een horloge (zo noemde hij het ook letterlijk). Op de dial stond Vostok Amphibia geprint maar het had in de verste verte niks te maken met een Vostok. Dit horloge is een belediging voor Vostok vind ik maar soit. Blijkbaar gebruikt men alle middelen om geld te verdienen. JOMW heeft het horloge tot op het bot afgebrand gelukkig.
De link naar het filmpje ga ik hier niet posten dus als je nieuwsgierig bent dan moet je zelf even zoeken.

3 likes

Zou zomaar ook kunnen zijn! Meerdere bronnen meerdere interpretaties. Blijft toch lastig het interweb…

Klopt!

1 like

Hahaha hilarische video :rofl:

En wat een treurig product :sob:

2 likes

Vandaag weer een Raketa 2609 opgelapt. Nu een 2609.HA ipv een 2609.B. Leuk is dat het qua opbouw een ander uurwerk is wat in 1 opslag te zien is als je de bruggen vergelijkt.

Dit is waar ik mee mocht beginnen…

Dan mocht het geen verrassing zijn dat je het volgende aantreft…

Even flink dobberen in de ultrasoon en nog wat extra schraap werk en dan in elkaar zetten.

Er zit iets in met het minuutrad. Vermoed dat ik iets druk heb gehad op de as. Was wat verbogen en wat gecorrigeerd. De slinger is niet mooi, maar in de 4 posities zitten geen gekke verschillen en het gaat de loop niet veel beïnvloeden.
afbeelding

En een nieuw glaasje erop en dan mag die er best zijn!

16 likes

Do not buy this turd of a watch! :rofl:

Vreemd ding om te zien. Beetje glad Japans uiterlijk, maar dan met hele lompe wijzers!
Vond alleen de kroon op 4 uur wel leuk. :wink:

2 likes

Ondefinieerbaar geval, waarschijnlijk Chinees.
Kan mij wel vinden in de conclusie, vooral negeren.

2 likes

Mooi werk. Ziet er weer goed uit. Heb van deze werkjes ook een paar onder handen gehad. Wat mij opviel is dat het uurrad van dit type nogal slecht heeft en vaak een paar tanden missen. Dat heb jij gelukkig niet. Handig is van de 2609 een paar donoren te hebben voor het geval dat.

1 like

Helaas. “The proof of the watch is in the ticking” en hij valt stil. Mogelijk de wijzers tegen het glas, maar toch maar alle raderen extra inspecteren. Mogelijk dat ik ook een verklaring voor het versnelgolfje kan vinden.

Dus vandaag maar een blue Monday Chaika (waar ik het glaasje weer een keer mag poetsen.)

14 likes

De Vostok 2409 A inside laat geen steek vallen na 3 dagen. :ok_hand:

14 likes

Dat is ook wat ik ervan af weet, voor zover ik weet verschillen de “Ostwok” horloges enkel wat het logo betreft met de “Vostok” modellen waarop ze gebaseerd zijn. Zou mij ergens verbazen gezien het verschil in kosten dat productie/assemblage in Zwitserland winstgevend zou zijn vergeleken met doorverkoop.

EDIT: het bijbehorende papierwerk verwijst ook sterk naar de bouw door een Russische leverancier van legerhorloges. Zie: https://sovietaly.it/ostwok-a-russian-watch-pretending-to-be-swiss/

2 likes

Morgen weer eens de 24 uurs. Altijd weer leuk om aan de vreemde tijds indeling te wennen. 10 uur aan de koffie denk ik, “shit staat op 5 uur!” :grin:

13 likes

Jan het is wennen een 24 uurs klok ,ik ben ook vaak in de fout , laatst ook mensen die zijden jou horloge staat niet goed . het is leuk op de zuidpool, noordpool, onderzeedienst ,mijnwerkers

3 likes

Maar gewoon in oost Nederland dan? :thinking:
Toch doe ik hem nooit weg. :blush:

Geintje, laat die van jou weer eens zien Richard! :+1:

2 likes