Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

17 likes

Fijne Vostok vrijdag!

20 likes

De ûberzomerkoning op staal gezet.
Morgen tenslotte oktober.

Trouwens maar meteen 2 zomerkoninkjes ontrubbert.

De Vostok is zo wel ineens een heel ander, veel meer, horloge.
Lekker zwaar en massief om de pols.
Binnenkort de gele zus ook maar eens omkleden.

17 likes

Staal heeft inderdaad wel meer uitstraling in de winter en ik vind het ook lekkerder dragen dan rubber. Maar die gele van jou heeft toch wel een bijzondere uitstraling met die zwart/gele band.

Duikers op RVS schakelband trekt me steeds meer…

5 likes

Klopt dank je, maar dat ie er straks afgaat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ie er tot in de eeuwigheid, amen, afblijft.
Af en toe wat blijven prutsen natuurlijk.

Zeker mooi! Staan de onderdelen van deze modificatie(?) ergens online?

1 like

Nieuw glas erop en hop mijn favoriete Poljot de Aeroflot.

17 likes

Zondag naar rikketik. Vorige keer waren er heeel veel russen. Ben benieuwd wie er nog meer gaan van dit clubje. Kan ik gebruik maken van jullie expertises😁

1 like

Ik ga ook met de Oekraïense mentaliteit (russenjacht). Maar ben verre van expert natuurlijk

1 like

21 likes

Fraai exemplaar! En de datum staat ook goed :wink::grin::watch:

15 likes

Ik heb geen expertise, maar dat ik Russen mag verwachten, maakt me blij!
Misschien tref ik je nog. Mij herken je zo want ik ben ws een van de heel weinige vrouwen daar.

3 likes

Oh! Die is mooi!

1 like

Dat viel mij mee de vorige keer Petra. (Paar jaar geleden, 2 keer geweest.) Kan je wat dat betreft geruststellen.

Wel viel mij het horloge aanbod toen tegen.
Maar kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ik zocht vooral naar goede vintage Omega’s en zeldzame goede orginele Russen. Vostok Amphibia 1963 bijv. Of de 300m versie. Of een goede orginele Okeah.

Die zullen nog weleens voor openingstijd al verhandeld worden. Ik heb zelf op de modeltreinbeurs daar gestaan, als handelaar.:wink:

Ik wens iedereen veel plezier en goede jacht! :+1:

13 likes

Toch een tikje oost-blok. Ruhla.

Lekker ff schoongemaakt en gepolijst. nieuw glas kan altijd nog maar is niet vaak nodig.

Op deze staat made in GDR maar in feite is deze jonger dan de eerdere waar made in Germany op stond.

20 likes

Ho, da’s een goeie poetsbeurt geweest! Knap, ik moet ook wat meer blauw in de collectie :ok_hand:t2:

1 like

Destijds zat ik nog bij de marine in de nederlandse antillen. En 1 US$ koste je rond de 3 guldens. Op zijn top in dat jaar bijna fl 3,50. Andersom dus Jan.
Ik weet nog dat we door de dure dollar zelfs een dollarkoers toelage kregen.

2 likes

Echt Hans? Oeps, en ik had dat eerst ook en heb het nog veranderd na het herlezen. :thinking:
Ik las het als ‘dollars per 1 gulden’.

Ik kwam op 225 gulden voor de Vostok toen in 1984. Kon dat haast niet geloven. Weet niet of ze een markt hadden toen hier. Dacht het niet.

1 like

Op een gegeven moment zakte het naar rond de 2,50 en toen kwam de euro en was het bijna 1 op 1. Paar jaar geleden was het nog interessant om iets in dollars te kopen. Een dollar voor 85 euro cent. En nu…. :cry:

3 likes