Dank u!! Goeie tip trouwens!
Mag ik eens polsen hoe jullie horloges lopen? De mijne stond daarnet 2 min achter, (ik had hem normaal gisterenavond juist gezet) vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Mijn Vostoks lopen keurig op tijd. Maar misschien moet de jouwe worden ingedragen.
Leuk! Ik heb ook een Boctok Cadet, de Dolphin. Voor mijn pols een beetje aan de kleine kant daarom hebt ik het op een bund strap gezet. Ze zijn wel spat-waterdicht maar niet zoals de Amphibia’s echt waterdicht. Loopt overigens behoorlijk goed, een beetje in de plus ergens rond de +5 sec/dag. Dus ik zou naar jouw exemplaar even laten kijken. Genoeg Boctok experts hier
Zeker omdat je horloge NOS is, zou ik 'm eerst eens een maandje dragen en dan weer eens meten.
Dat wat Petra zegt kan echt hoor.
Ik heb er zelf al een paar gehad die de eerste paar dagen minuten achter liepen, zich daarna herpakken en keurig op tijd gingen lopen.
Een tip die ik kreeg., In geval van een automaat, 40 slagen opwinden.
In geval van een handwinder., helemaal opwinden. Succes
Ok, wist ik niet ik volg het op.
Ok, had ik gedaan, maar doe ik verder zo. En wacht je met terug opwinden tot die stil staat?
Deze heb ik ook ondertussen besteld poljot24 had gezegd dat dit een Komm
Kommandirskie was, klopt dit?
Kan ik mee leven, maar twee min. in nog geen dag vond ik wel veel.
Nee hoor, als je haar meerdere dagen achter elkaar draagt, gewoon smorgens voor je haar omdoet volledig opwinden. Dan kun je haar ook meerdere dagen achter elkaar checken.
Nee, het is een Cadet en ze zijn echt kleiner dan een komanderskie.
Is ook te veel en dat kan veel beter. Doorgaans gaan snellopers na een tijdje iets langzamer lopen. Maar langzaamlopers worden nooit sneller. Dus daarom denk ik dat je er het beste even naar kunt laten kijken en voor een afstelbeurt.
34? Of nog kleiner?
Top, merci!
Ik dacht dat dit gebeurd was bij Poljot24. Er stond dat het horloge geolied is en ‘nagekeken’ door hun horlogemakers…
De Cadet is 34mm. Ik had een komanderskie Paratrooper blauw maar ik ben zo dom geweest deze voor 25 ekkies te verkopen Maar ik meen dat komanderskies 36mm. zijn. Dus iets groter dan de Cadet. De Cadet komt ook met maar 1 type bezel, zoals te zien op de foto.
2 min/dag is te slecht vind ik, dat kan echt beter.
Die van mij nu is ook 34, maar die Kommandirskie is een damesmodel.
Mocht hij zo blijven lopen, dan neem ik contact met Julian op, want er is garantie op. Maar wat dit juist inhoudt weet ik niet.
Zou ik wel doen, en het is binnen NL dus versturen is geen probleem.
Heb je een foto? Desnoods van de site, of een linkje?
Ik bedoelde mijn NA die ik hier gepost heb. Of van welke wil je een foto?
Poljot24 is toch Duitsland?
Klopt. Na zo’n 7 horloges van hem vertrouw ik daarop. Met de anderen eens dat hij zich moet settelen. Na zo’n beurt is het toch weer inlopen lijkt mij. Voor nieuwe (automaat) wordt wel eens geadviseerd, volledig opwinden, tijdje dragen. Dan laten uitlopen tot stilstand en weer opwinden. Ik heb in ieder geval paar keer meegemaakt dat ze eerst te snel liepen en daarna netjes binnen de fabrieks opgave kwamen.
Mijn oude blauwe scuba, paar jaar geleden geserviced, door vouwfietser, loopt in ca 5 dagen 35 seconden achter.
Ik zou hem inderdaad eerst een paar weken dragen.
Ja, ik vergis me, maar er is iets dergelijks in NL. Je kunt natuurlijk ook even Vouwfietser een PB sturen, Die heeft verstand van Boctok’s en kan deze prima voor je afstellen voor een redelijke prijs. Hij heeft voor mij ook al eens een klusje gedaan en dat is keurig gebeurt.