Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Heb het idee dat het iemand is die voorover geleund staat te denken

1 like

Ik zat nog even aan Lenin te denken. Met rechts die grote gebogen arm?

2 likes

Altijd grappig dat zoeken naar de achtergronden.

Heb deze net weer in elkaar gezet. Was erg vies.
Even dagje dragen. Ik heb geen timegrapher dus ouderwets synchroon gezet met een casio quartz

Commander’s horloge Vostok van USSR 100 years of Karl Liebknecht’s factory

11 likes

Ja je leert ongemerkt weer wat. Heb nog gegoogeld op standbeelden in de steden die gekoppeld waren met pobeda. Zoals Moskou, Samara. Geen succes dit keer. De horloges van Pobeda in Samara waren van een lagere kwaliteit. Horloges van Pobeda uit Moskou derentegen stonden hoog aangeschreven, en werden tot 1965 geproduceerd. Dit alles volgens Juri Levenberg.

3 likes

Overwinning staat natuurlijk voor een algemeen begrip. Het (stand)beeld wordt wat duidelijker als je zoekt naar 50 jaar overwinning in het cyrillisch. Een stoere kerel met kind op de arm. Het gebouw op de achtergrond doet mij denken aan St Petersburg. Wellicht dat ook daar het standbeeld staat.

7 likes

Dirk weet raad! Samen met juri!

Klopt! :blush:
Soms ook Google, maar vandaag niet. Heb ook even st Petersburg geprobeerd.:wink:

2 likes

Bovenaan mijn verlanglijstje staat een scuba dude met een turqoise dial in een 420 kast. En dan met de originele stalen (haartrekkende) band.
Is dit een goed adres of raden jullie anderen aan?

https://www.vostok-watches24.com/catalog/e-amphibia/1081/

1 like

Haha Erik, wat een toeval. Wilde hier juist gaan mededelen dat ik vandaag van een collega hoorde dat hij met succes een bestelling had ontvangen van Vostok-watches 24. Dus er wordt nog geleverd.
Nu weten we toevallig dat de eigenaar Peter nogal wat “handel” buiten Rusland heeft en dan met name in Duitsland. Wellicht dat hij ook daar wat voorraad heeft liggen. Voor het conflict aantal keren bij hem besteld en altijd netjes geleverd.

3 likes

Goed om te horen. Weet je ook toevallig hoe snel de bestelling in huis was?

2 likes

Dat was binnen een maand, iets meer dan drie weken.

2 likes

maar ken je wel bestelen ja dat ken altijd maar wordt het geleverd door de Eu?

Heel mooi, heel bijzonder ! (NB: je camera loopt iets achter… :wink:)

Gelukkig ben ik geen piloot of treinbestuurder😂

1 like

Weer een fijne Vostok vrijdag allemaal.

15 likes

Fijne Boctok vrijdag allemaal. Geniet van het weekend want het wordt Siberisch koud. Maak je geen zorgen om je Russische tijdjuweel, deze is het gewend.

16 likes

Fijne Boctok vrijdag! (Mag dit nu eindelijk ook posten :sweat_smile:)

Mijn NA :smiling_face_with_three_hearts:

Wel zit ik met de volgende vraag, deze maakt nl. meer lawaai dan de andere Vostok. Ze maken beide hetzelfde tikkende lawaai, maar deze maakt nog een extra luider getik (dus twee soorten getik) en die laatste overstemt het mooie getik. Ook als je het horloge beweegt, ‘rammelt’ er precies iets. Zou er iets los zitten wat niet hoort of wat denken jullie?

18 likes

Fijne Vostok-vrijdag!

18 likes

Fijne Vostok vrijdag allemaal! En een goed weekend er achteraan :ok_hand:t2::sunglasses:

15 likes

Sluit ik me bij aan! Fijne Vostok Vrijdag en alvast een voorproefje. :sunglasses:

16 likes