Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Geen Vostok, maar Chaika.

18 likes

Zit toch een handwinder 2409 in?
Dan is het wel raar dat er naast de palletvork geluiden er nog andere beesten in wonen.
Als je beweegt zie dan niet toevallig ook de wijzerplaat meebewegen? Of als je de kroon uitdraait en manipuleert, zie dan beweging in de wijzerplaat? Wellicht dat er toch iets loszit of is losgekomen.

3 likes

Ja ik heb ook al zitten denken… Losse wijzerplaat kan wel rammelen inderdaad!

1 like

Nice and simple

11 likes

Klopt, is een handwinder (2414). Ik zie niet dat de wijzerplaat beweegt, heb de kroon uitgedraaid en gemanipuleerd, maar zie ook geen beweging, wellicht iets dan in het horloge zelf dat los zit. Ik zal best contact opnemen met Poljot24 :frowning:

2 likes

Fijne Vostok vrijdag iedereen
Vandaag de scuba dude Big dot met orginele bezel,met dank aan raketa

17 likes

Jammer, maar dat lijkt mij ook het beste Tiphany. Je hebt nu nog garantie.

(Bij een Amphibia zou ik zelf even achterdeksel losschroeven en kijken. Misschien ligt er een schroefje los in, of uurwerkschroefje half los. Maar als je het niet vertrouwd of eerder gedaan hebt, afblijven. Voor je het weet heb je een flinke kras door een uitschieter)

4 likes

Ok, heb een mailtje gestuurd :crossed_fingers:

4 likes

15 likes

Fijne Vostok vrijdag! (Wat laat…)
Goed weekend iedereen!

19 likes

De radar kloof iets moeten manipuleren kon hem eerst niet vastdraaien zonder dat die vast liep. Nu wel en duimen dat het goed blijft. Blijft charme bij die oude Sovjets.

12 likes

Charmant horloge! Rustig uiterlijk, ook wel eens fijn. :blush:

1 like

Ik ben nog eens aan het inventariseren geweest. Ik heb 7 horloges bij Julian gekocht van 2012 tot 2018.

De Strela en Okeah 3133 chronografen kregen allebei wat issue’s. Verspringen van de minuten subdial wijzer bij starten of veel te snel lopen. En zelfs een complete stop bij lopende tijd meting. De Strela is 2 keer terug geweest en de Okeah 1 keer. Alle keren netjes en correct opgelost. Wel even geduld moeten hebben en terug sturen steeds zelf betaald.

Communicatie ging netjes en redelijk vlot per email. Ooit met hem gebeld in de begin jaren. Aardige man. Later kreeg ik vaker het antwoord apparaat te horen en mailde dan maar.

Julian levert in mijn ogen nog steeds heel goede service.
Ik heb recent nog 2 chronografen bij hem laten servicen. Netjes gedaan in Polen voor een heel redelijk bedrag.

Bij Meranom ook altijd prettig ingekocht. Helaas moesten de laatste 2 nieuwe Amphibia’s beide meteen terug voor garantie. Bij een wisselde de datum niet, bij de ander werkte automatisch opwinden niet. Rotor liep zeer zwaar.
Ook netjes opgelost, maar je moet ze terugsturen en hebt ze zeker een maand later weer thuis.

Ik ben blij met bedrijven die echte service bieden, maar jammer van de kwaliteits controle bij de fabrikant. De mindere kwaliteit van de ‘nieuwere’ 3133 en Vostoks is wel eens vaker besproken hier.
Jij bent dus niet de enige en komt dus vast goed Tiphany. :blush:
(die van jouw hoort in mijn ogen niet bij die nieuwere trouwens)

5 likes

16 likes

18 likes

Een best forse kast, van binnen een uurwerk ter grootte van een eurocent. :sweat_smile:

10 likes

Mijn eerste Russische kwarts :sunglasses:

14 likes

Bedankt om dit te delen Jan! Stel me wel gerust. Het is alleen balen dat het horloge terug gestuurd moet worden… en dat er dan ook nog es enige tijd ovet gaat… nuja, het is nu zo. Ik heb ook nog geen reactie ontvangen op mijn mail, hopelijk in de loop van volgende week…

Heb je enig advies hoe je de bandjes best wisselt? Ik ben bang om schade aan te brengen :see_no_evil: en ik zie er geen beginnen aan…

3 likes

Tja, tis dat je er nog garantie op hebt. Anders zijn er dichtbij genoeg die je kunnen helpen. Dus niet getreurd als je er met Julian niet uitkomt.

3 likes

Jullie, op stijl gebaseerde onderbouwde wijze adviezen ter hand genomen en naar aanleiding daarvan gisteravond zitten rommelen in de Boctok voorraad en wat schetst mijn verbazing, komt ik daar ineens een setje tegen wat ik jaren geleden eens had gekocht voor een projectje. Gelijk maar even het uurwerkje een grote beurt gegeven en de nieuwe wijzer set geplaatst. En jongens, geef niet graag toe maar moet toch zeggen dat ik het geslaagd vindt. Dank jullie wel voor het positieve commentaar. Nu natuurlijk niet gaan zeggen dat dit het ook niet is. :cry:

13 likes