Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Ik moest al even zoeken voor ik doorkreeg dat er zoiets bestaat als een raderkloof :joy: train bridge dan? En hum, da’s wel gek. Te krap voor een wieltje? Juweel kapot of niet diep genoeg/te diep?

1 like

Heb jij zo’n banden wissel tooltje Tiphany? De besten zijn van Bergeon. Ik heb een 6767 f meen ik. Ca 20 euro meen ik. Maar geld zeker waard. Een soort heel dun vorkje, waarmee je een springbar of pushpin, (dat staafje dat aan het eind zit in de bandjes) in drukt en hij er uit of er in klikt. Zal wel een paar fotootjes maken.

Let op! Altijd vanaf de achterkant werken. Anders heb je bij uitschieten, een kras op de voorkant. Dun bot aardappelschilmesje kan ook, mits met veel beleid. Of dun schroeven draaiertje. Ik werk nog wel eens met een combinatie.

Je moet die verende pushbar dus in zien te drukken zodat hij uit het horloge los schiet. Je drukt dus ook de band een beetje naar binnen. Bij een nieuw bandje bevestigen, controleren of hij goed weer vast zit.

Horloge met de glas zijde op een zachte stevige ondergrond leggen zoals een stevig stukje leer.

2 likes

Wauw! :ok_hand::grin:
(Onderbouwing, deze wijzers passen goed bij de puntige markers.)

1 like

Mooie combo :ok_hand:

Gisteren binnengekregen en eerst even afregelen, want de beat error is gruwelijk

12 likes

Gok niet diep genoeg op dat de brug iets te veel druk heeft gehad. Is een brug met 2 schroeven dus als daar ooit wat druk op is uitgeoefend dan buigt dat wat makkelijker. Na het corrigeren heeft hij een nette tik op de weischi in de 4 posities

1 like

Ik ben beetje op zoek naar strela kenners. Horloge van een vriend is zn kroon kwijt en gezien ik de horloge-tik heb werd de vraag bij mij gelegd wat hij er mee moest.

IMG-20221120-WA0003 IMG-20221120-WA0002

Hoop dat jullie verder kunnen helpen.

6 likes

Merci voor de uitleg! Ik heb niet zo’n tooltje, misschien es voor kijken dan. Ik dacht ook aan een mesje, maar die zijn allemaal scherp.

1 like

Lijkt erop dat de stem er nog inzit (!?). Om een direct antwoord op de vraag geven is een nieuwe kroon kopen en met een beetje Lock de kroon er weer op draaien. Maar het is handig als iemand hier met een zelfde Strela de juiste maatvoering even doorgeeft. Dan weet je in ieder geval wat je nodig hebt. Snap wel dat er een drempeltje is om voor één kroon Poljot 24 te bellen en een kroontje op te laten sturen (Julian heeft ze vrijwel zeker gewoon op voorraad) maar dan wordt de vraag anders in de geest van:, wie kan er een kroon missen van een Strela en opsturen. Maar laat eerst de millimeters maar even doorkomen.

2 likes

de stem is de pin ga ik vanuit? Heb t horloge niet hier, maar wat bedoeld uwordt is dat ik de dikte van fie pin opmeet?

1 like

Nee, dat zit vaak wel snor. Bedoel de maat van de kroon. Diameter en dikte.

1 like

nou begrijp ik m. Hoop dat er iemand 1 heeft

Dat zijn heel fraaie grote maar smalle kronen. Je kunt even afwachten inderdaad, maar poljot24 zou ik hier ook aanbevelen. Als je een antwoordapparaat krijgt gewoon een mailtje, en wat geduld. :blush:

2 likes

Daarmee ga je de pushpin er ook niet (of zeer moeilijk) uit kunnen krijgen. Dat tooltje is zoals Jan zei een soort van vorkje, daar kan het pinnetje dan mooi tussen en daarmee duw je de pushpin los. Ik heb geen duur tooltje, maar het werkt prima. Je moet er even handig in worden :smile:

Ik heb vandaag toevallig ook een Vostok van mij een nieuw bandje gegeven.

10 likes

Dank u. Ga eens zoeken mailen enz

2 likes

Nog even gezocht, ik kocht hem toen van forumlid. Heeft een horloge handel. Leuk contact gehad. @vierport. Paul. Even pm sturen of hij ze nog heeft. Of Amazon? Of gewoon even googelen. Als je vaker gaat hobby en is het zeker de investering waard. Zoals @negenduust al beaamde. :blush:

8 likes

Zul je zeker nodig hebben. Hoe meer horloges, hoe vaker je bandjes gaat verwisselen. Met een goedkoop tooltje lukt het ook, maar een wat duurdere is handiger. Ik heb deze laatst bij Amazon gekocht: die druk je niet meteen kapot:

3 likes

Ja die goedkopere zijn vaak ook wat grover en dikker. Beschadig je ook eerder de spullen. Gaat niks boven Bergeon inderdaad!

3 likes

Ik neem maar aan dat het een Bergeon is. Hij doet het goed, in ieder geval. 27,50 geloof ik, dus dat is te doen.

2 likes

Het halve forum heeft vandaag bandjes zitten verwisselen…Door de kou vanochtend en de regen vanmiddag, denk ik.

4 likes

Haha, het is er inderdaad prima weer voor.

2 likes