Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Ha ha, wel koud hier, maar zonnig vanmorgen en droog. Lekker in bos gewandeld.

Ik dacht ook net aan de DumeT momentum springbar tool. Door forumlid Arie Kabaalstra, Jan, gefabriceerd. Daar zitten bergeon inzet stukken in. Extra luxe uitvoering die mee op reis kan aan de sleutelbos. Helaas zit de goede man in de lappenmand momenteel. Is veel over te doen geweest in het forum.

Vandaag begonnen met een heerlijke Poljot.

En gewisseld met een “verse” Boctok. Met een fris gereviseerde Wostok 2414. Waar de balans veer wat gemasseerd moest worden.

Wat een prochtige patina op de plaat!

Nu verwacht is dat een paar kenners even achter hun oor krabbelen, want de 2414 is toch met datum functie en de plaat heeft geen datum venster…

Klopt!
Ik ben stout geweest. Toen ik bezig was vond ik de bijhorende plaat toch niet echt mooi.

En had ook geen juist vervangend glaasje voor de kast.
Dus toen maar de stoute keuze gemaakt om de switch te maken.

Het 2409 uurwerk had een slechte balans waar mee geknoeid was.

Dus die blijft nu voor reserve onderdelen ( was al een veertje gaan vliegen bij montage)

En het oorspronkelijke glaasje zat een barst in, maar lang leve Wostok. Kon hem omwisselen van een horloge die alleen voor de onderdelen zal worden gebruikt, want met wapentuig en propaganda platen doe ik niets.

En ja als ik een keer een 2409 heb gereviseerd zal ik hem omwisselen.

8 likes

Mooi strak model :slight_smile:

1 like

Het duurt erg lang voordat je je tooltje ontvangt, heb ik begrepen. Dus beter gewoon via zo’n webshop.

Ja klopt Petra, is ook duurder want handwerk. Ik heb persoonlijk geen belang bij een model dat ook mee op vakantie of mee naar het werk gaat. Bandjes wisselen doe ik thuis. :grin:

2 likes

Ha, die bezel ken ik van op mijn problemenkindje-Vostok! Mooi :ok_hand:t2: super, die ring van cracked patina. Kon je niet mooier laten doen!

1 like

Natuurlijk vandaag weer deze schoonheid om de pols.

18 likes

Is inderdaad heel bijzonder hoe de spinnenweb breuken precies langs de rand gaan en het daar ook donkerder is. Alsof het zo bedoeld was. Zou dat vocht geweest kunnen zijn?

1 like

Zou me wat verbazen. Maar de rand van de wijzerplaat is wel een grote geleider van temperatuursverschillen via kast/bezel, ik zou eerder daar op gokken :smile:

3 likes

Ja zou kunnen. Op mijn helder blauwe scuba sunburst zit een kleine crack gewoon ergens in het midden. Die kleur zie je vaker met spinnenweb als ze ouder zijn. Ik kocht deze juist omdat ik dacht een puntgave getroffen te hebben. :grin:

Heb hem ook nog steeds om de pols. De crack zit net boven de 9 uur marker en wat naar het midden toe. Moeilijk te zien, moet je hem tegen het licht in draaien. :blush:

8 likes

Ik vermoed dat het een verflaag over verflaag is en dat de blauwgrijze laag is gaan barsten. Invloed van licht/temperatuur? Geen idee ik ben er vooral mee om dat de print verder netjes is gebleven.
Kast is wat sleets geworden, maar dat geeft het extra charme.

Hele mooie dresser met een nonchalant vleugje.

2 likes

Even een cross post. De mooie Neptune om vandaag, die wijzerplaat :heart_eyes:

11 likes

Ik wil geen relletje schoppen hoor, maar…

Dit is een Seiko GS van ik weet niet hoeveel duizend euro.

En dit is mijn Slava die minder dan €50 kostte.

17 likes

:rofl:
1 van de 2 had je dus niet hoeven kopen? :wink:

4 likes

Ik ben blij dat ik nummer 1 niet gekocht heb! :rofl:

Seiko met Slava hommages, kunnen ze zelf niks origineels bedenken? :rage:

1 like

Japanners zijn ooit begonnen als kopieerders van de Europese industrie. Maar vervolgens verbeteren ze alles en dat laatste blijven ze doen. :ok_hand::blush:
(Ik was erg gesteld op al mijn Japanse motoren. Toch ook Europese gereden. Maar de horloges spreken mij gewoon niet aan. Ieder zijn ding toch?)

3 likes

Er is vast een kwaliteitsverschil maar ze zijn even mooi.

3 likes

Reken maar. :slight_smile:

1 like

Wéér zo’n prachtig ding. Mooi man. Heb je die toevallig ook weer een volle doos besteld? Dan stuur me maar weer een PBtje.

1 like

Als je serieus interesse hebt, dan waag ik er een mailtje aan. Misschien valt er wat te regelen.

1 like