Ha ha, wel koud hier, maar zonnig vanmorgen en droog. Lekker in bos gewandeld.
Ik dacht ook net aan de DumeT momentum springbar tool. Door forumlid Arie Kabaalstra, Jan, gefabriceerd. Daar zitten bergeon inzet stukken in. Extra luxe uitvoering die mee op reis kan aan de sleutelbos. Helaas zit de goede man in de lappenmand momenteel. Is veel over te doen geweest in het forum.
Dus die blijft nu voor reserve onderdelen ( was al een veertje gaan vliegen bij montage)
En het oorspronkelijke glaasje zat een barst in, maar lang leve Wostok. Kon hem omwisselen van een horloge die alleen voor de onderdelen zal worden gebruikt, want met wapentuig en propaganda platen doe ik niets.
Ja klopt Petra, is ook duurder want handwerk. Ik heb persoonlijk geen belang bij een model dat ook mee op vakantie of mee naar het werk gaat. Bandjes wisselen doe ik thuis.
Is inderdaad heel bijzonder hoe de spinnenweb breuken precies langs de rand gaan en het daar ook donkerder is. Alsof het zo bedoeld was. Zou dat vocht geweest kunnen zijn?
Zou me wat verbazen. Maar de rand van de wijzerplaat is wel een grote geleider van temperatuursverschillen via kast/bezel, ik zou eerder daar op gokken
Ja zou kunnen. Op mijn helder blauwe scuba sunburst zit een kleine crack gewoon ergens in het midden. Die kleur zie je vaker met spinnenweb als ze ouder zijn. Ik kocht deze juist omdat ik dacht een puntgave getroffen te hebben.
Heb hem ook nog steeds om de pols. De crack zit net boven de 9 uur marker en wat naar het midden toe. Moeilijk te zien, moet je hem tegen het licht in draaien.
Ik vermoed dat het een verflaag over verflaag is en dat de blauwgrijze laag is gaan barsten. Invloed van licht/temperatuur? Geen idee ik ben er vooral mee om dat de print verder netjes is gebleven.
Kast is wat sleets geworden, maar dat geeft het extra charme.
Japanners zijn ooit begonnen als kopieerders van de Europese industrie. Maar vervolgens verbeteren ze alles en dat laatste blijven ze doen.
(Ik was erg gesteld op al mijn Japanse motoren. Toch ook Europese gereden. Maar de horloges spreken mij gewoon niet aan. Ieder zijn ding toch?)