Ik ging er vanuit omdat beide horloge hetzelfde caliber hebben, dit hetzelfde moest klinken, maar als poljot zegt dat dit niet zo is en als er iets los zou zitten, het horloge niet goed zou lopen, maar dit is niet het geval. Dus maak ik me er minder zorgen om. Nu alleen die ander nog in de gaten houden of hij achter blijft lopen
Als je een kilo oude Sovjet opknappers hebt voor weinig heb ik altijd interesse.
Ik kom langzaam bij de bodem van de la.
Zal binnenkort eens kijken of ik een kiloknaller voor je kan samenstellen!
Volledig zwarte zie je echt niet veel…
Leuke GMT, die kende ik nog niet!
Dat was snelle handel? Is er zoveel Boctok vraag?
Kennelijk! En mooi binnen het forum
Ik heb nu drie van die Russen
Deze twee doen het al niet meer
Ik wacht nummer drie nog even af , maar voorlopig ben ik even klaar
Het zijn beide oude Sovjets. Wat is de service geschiedenis?
En hoeverre werken ze niet meer? Beginnen niet met lopen of te snel/langzaam?
Precies, als Sovjet uurwerken niet lopen moet er wel iets zijn wat je al veel eerder had moeten opvallen. Slecht lopen komt bij oudjes zeker voor maar dat is een kwestie van onderhoud. Zie er veel op leeftijd voorbij komen die slecht lopen of een ruig leven hebben gehad maar blijken nooit open te zijn geweest. Je kunt ook geluk hebben, deze heb ik zo’n 30 jaar geleden nieuw in SU gekocht, nooit open geweest en loopt nog perfect. Wordt een lifetime experiment. Laat het zo en ga het meemaken of zij mij perfect lopend gaat overleven.
Precies. “Service life 10 years” zegt Vostok. De CCCP is al veel langer ter ziele.
Indrukwekkend Dirk!
Maar die olie is toch totaal verdroogd inmiddels? Dan loopt hij nog goed door maar verslijt snel? Ik probeer eens in de 10 jaar service aan te houden.
Waar koop je ze? EBay? Ik deed dat ook wel voor een bijzonder model. Maar probeer dan reviews van de verkoper vinden. Hoe lang doet hij dat al. Hoe zien zijn andere spullen eruit? Maar vaak heb ik bij thuiskomst eerst een service beurtje laten geven. Ook uit voorzorg.