Ben het helemaal met je eens Jan! De olie moet absoluut zo droog zijn als de kont van Sinterklaas (om maar even actueel te blijven ) maar zal nooit weten hoe droog. Kast gaat niet open om het te checken. Daarmee wordt de challenge doorbroken. Ze zal slijten als hell, ben ik van overtuigd. Maar dat is een onderdeel van het experiment. Hoe lang loopt een Lada zonder olie. We gaan het meemaken. (Misschien moet ik wat gaan vastleggen dat ik haar meeneem naar het hiernamaals
).
Mooi! Mooi! Ben toch wat ontroerd merk ik.
Nu ik er serieus over nadenk is die duikboot wel heel toepasselijk. Maar genoeg zo, dank voor je medeleven Jan. Wens jullie allemaal een lang gezond leven. Chips, te vroeg. Nog een maandje wachten.
De Vostok duiker loopt helemaal niet meer, die gaat naar een hobbyist die net begonnen is met aan horloges te sleutelen
De Poljot loopt nog wel , maar daar blijft de urenwijzer regelmatig hangen. Lijkt wel of hij over de as heen slipt
Die Vostok is ook al door iemand anders mee “gerommeld” want dat zijn geen CCCP wijzers, de lume moet langer zijn zoals deze.
De Vostok heb ik via Facebook gekocht, maar die heeft ruim twee jaar gewoon zijn werk gedaan.
De Poljot heb ik gekregen van een vriend, die had in de Ukraine een hele partij gekocht.
Die gaat binnenkort eventjes langs een horlogemaker hier in de buurt.
Lume zal wel vergaan zijn geweest. Is inderdaad een andere kleur dan de dots.
De bezel is overigens ook een andere dan bij jouw originele voorbeeld.
Prachtige no nonsens Raketa. Tijdloos!,
Amen.