Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Toch niet de " Moskva " .
Wel een mooie kleine Boctok. :+1:

1 like

Geen Vostok, maar een mooie patina Pobeda.

10 likes

Eens opzoeken wat de ‘Moskva’ is.

1 like

Nee zou ik zeggen. :thinking:
:blush:

2 likes

IJsbreker? :cold_face:

Ik heb nog een mooie oude Russische foto van een poolonderzoek schip. Past goed in dat thema. :ok_hand:t3::sweat_smile:

1 like

Sorry gevlogen met CPair.

4 likes

Helaas. Mooi vliegtuig dat wel!

1 like

Thnx too @DirkT doe ik vandaag mee met dit uurwerk

14 likes

Onder de achtermotor was het best lawaaierig, en er werd toen nog flink gerookt😭

Andere tijden! Lockheed of een Douglas?
(Douglas MD-11 zegt Wikipedia)

Het is wat ruw afgebeeld maar is dat geen vliekdekschip met vliegtuigen op het dek? Dat zou dan de “Admiral Kuznetsov” zijn. Vostok heeft dat schip ook al gebruikt op andere wijzerplaten maar dan wat groter. Al ontbreekt de typische opwaard gebogen “ski jump” ramp vooraan…

Dc10

Zou goed kunnen… Lees net dat de md 11 de opvolger was van de dc 10. Iets langer en sterker.

Kan goed. Ik weet dat ik als 16 jarige een binnenlandse vlucht deed met een dc-9-50 vanaf winnipeg naar toronto en toen naar frankfurt met dc-10. Daarna naar Amsterdam met 747. Dit met 3 kids en ouders. Was remigratie voor mijn ouders. Hele onderneming

3 likes

Mijn ouders wilden emigreren als boeren naar Canada, maar gingen nooit. Vind ik nog weleens jammer. :blush:

2 likes

Hahaha! Je weet niet wat lawaai is . :joy:

6 likes

Soort van bij passend horloge.

12 likes

Och man, zeg dat wel. Veel met dit type vliegtuig gevlogen. Wat een herrie, vooral onder de start. Bagagekleppen spontaan open, onder de startmotor leek alles uit elkaar te schudden. Eerste keer was best schrikken. Daarna wendde het wel. Achteraf gezien best raar. Deze types vielen namelijk als bejaarde strontvliegen uit de lucht.

3 likes

Ik vloog 3x de aarde om op jaarbasis, en dat heel veel jaren achter elkaar, in van alles en nog wat waar vleugels aan zaten. Nooit bang geweest, maar in deze dingen… :frowning:

3 likes