Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Nog nul nul zie ik net.:hushed: Kom op lokale helden! :muscle:

1 like

Het is weer vrijdag, Boctok vrijdag. Week weer omgevlogen. Lijkt alsof ik gisteren nog op de Rikketik liep. Angstig. Minder vaak op de Boctok kijken.

afbeelding

14 likes

Fijne Vostok vrijdag allemaal.

17 likes

Ik doe mee! Deze grootvader haal ik eigenlijk veel te weinig uit de kast. Een van de eerste horloges die ik met veel zwoegen en wisselstukken terug werkend gekregen heb.

22 likes

Vostokvrijdag! Deze is mijn eerste Vostok. Nu heb ik er vier. Vandaag mogen ze allemaal even om de pols.

20 likes

Fijne Vostok-vrijdag!

18 likes

Gisteren het onbrekende veertje voor de datum snelverzet erin gezet en vandaag de om de pols.

20 likes

Knappe verschijning. Ben wel een fan van die kastvorm. :ok_hand:t2: Poljot binnenwerk?

1 like

Mooie zonnige vostok vrijdag allemaal!

18 likes

Nee uurwerk met Chaika stempel, maar verder identiek ook 2628

Titanium 1967 voor Vostok vrijdag:

17 likes

Dat is leuk! Ik heb er een met dezelfde kast. Maar alkerlei details zijn net anders:

14 likes

De tweede vandaag. Van de Rikketik. Echt een leuk dingetje.

15 likes

Misschien is dit nog interessant om te lezen?
Dit gaat over de ontwikkeling van de 300m versie van de Amphibia.
Zie de overeenkomsten bij modellen 2e generatie.
Die 300 meter versies hadden wel een grotere druk weerstand en 22 mm lugs in tegenstelling tot de civiele 119 van jou en die hebben18 mm lug breedte.
De nieuwere 090 kasten en de retro 1967 modellen hebben wel 22mm lugs.
Persoonlijk vind ik de iets kleinere en mooi gegraveerde 119 kast zeer fraai.

2 likes

De titanium versie is een nieuwe editie, die inderdaad wat design betreft sterk gebaseerd is op de oude modellen maar dan een stuk forser. De band is ook titanium maar dan met een stalen ratchet sluiting. Niet goed te zien op de foto, maar het horloge heeft ook een sandwich dial. Ik vind het zelf een mooie moderne interpretatie van het origineel al is het een beduidend dikker en lijviger ontwerp. Gelukkig is titanium een flink stuk lichter dan staal, anders was dit exemplaar moeilijk te dragen geweest voor mij :+1:

Jouw exemplaar zit er in hele mooie conditie uit, geniet ervan :wink:

2 likes

Zeer fraai model!
Dat gewicht vroeg ik me ook nog af, ik neem aan dat je het duidelijk merkt? Er zit best veel metaal aan die kasten.
Ik had twee 119 modellen en een 090 vostok. En de 090 was duidelijk zwaarder.

Interessant! Ik ga dit nog eens zorgvuldig lezen.
Die lugbreedte van 18mm is wel lastig: het bandje dat erbij zat, kreeg ik niet meer passend, dus heb ik er een nieuwe op gezet:

Past eigenlijk niet zo mooi, maar gisteren heb ik het horloge een tijd gedragen en toen vond ik het geheel (loeizware kast, zware band, nieuwere bezel die gepolijst is in tegenstelling tot de kast) opeens helemaal kloppen.

10 likes

Er zit een redelijk verschil in ja. Onderstaand twee foto’s om het verschil in formaat aan te tonen in vergelijking met een Vostok Amfibia ministry kast en een Seiko SKX007.

Zoals je kunt zien is een 1967 een stevige knaap, naast fors van formaat ook erg dik en voorzien van een dik safierglas. Onderstaand de gewichten:

Ondanks het verschil in formaat is de 1967 wat gewicht betreft vergelijkbaar met een Seiko SKX007. Je voelt daardoor ook een stevig verschil in densiteit, de 1967 voelt wat “hol” aan in directe vergelijking met de Seiko. Maar het geheel draagt daardoor wel heel comfortabel :grinning:

12 likes

Восток Врейдах

19 likes

Ik had deze al in het vorige topic staan, alledrie op een rij.

12 likes