Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Wat een gave radio Richard. Zou die Lenin pin standaard vanaf fabriek er al op hebben gezeten?
Losse radio’s waren in de USSR vrij ongebruikelijk. Heel veel huizen/flatblokken hadden draadradio. In de muur een zenderkeuze knop met luidspreker. Heb nog ergens een klein Russisch radio-tje liggen. Was een bouwpakketje, gekocht in de Moskouse Djetski Mir. Zal het eens opzoeken.

2 likes

Ze konden sowieso geen westerse zenders ontvangen, het stond er vol met jam stations, stoorzenders.

3 likes

Blijft 1 van mijn favoriete platen.

15 likes

De slava weer eens.
Nog steeds op de " toch wel omstreden" band.
Waarom?
Omdat ik het stiekem toch wel leuk vind staan.

7 likes

Beetje rondwandelen in de stad met de Океан.

14 likes

Mooie Okeah Lennert! :+1:
En leuk plaatje bij de Vleeshuisbrug. :wink:

2 likes

Een Gent-kenner! En ja, da’s 5 minuutjes wandelen van thuis. Goed druk in het centrum vandaag, FC Djurgårdens speelt vanavond tegen de lokale helden. Gezangen in het Zweeds galmen door de binnenstad. Toffe sfeer.

4 likes

Gezellig! En mooi weer er bij!

3 likes

Pre- weekend sfeer!

13 likes

ik denk dat het er op gelijmd is Lenin is er niet van de fabriek er op geplaatst denk ik , ik kocht het op het Waterlooplein 1990 te Amsterdam ( Dirk het als NL jaren 60 distributie radio )

3 likes

De FM band zo als radio 1 werkt niet FM 4,1 tot 4,5 meter golflengte. (staat gelijk aan 65 - 73 MHz) De voormalige Oostblok en Rusland FM band. Tot in de jaren 2000 had je m kunnen gebruiken in b.v. Polen of Rusland maar in al deze landen zijn ze ook naar 88 - 108 MHz verhuisd. Ik heb geen verstand van radio’s

4 likes

De Buffalo’s :slight_smile:

3 likes

Je hebt mijn uitleg goed onthouden Richard! :radio:

3 likes

Hij is dus nog functioneel, alleen de zenders zijn verplaatst of weg. :blush:

3 likes

Jan ik heb geen verstand van radio’s de in formatie heb ik van Folkert

2 likes

Nou zo klinkt het niet. Je doet in ieder geval goed je best.
Ja zou de radio kunnen trimmen naar een frequentie bij ons in de buurt.

3 likes

Zover trimmen gaat je niet lukken. Sowieso gaat de analoge radio ontvangst er in de toekomst aan ten voordele van Digitale Audio Broadcast.
Gewoon lekker bewaren deze mooie radio, ik vind m erg leuk!

3 likes

Klopt helemaal Jan, in Polen hebben beide systemen nog vele jaren naast elkaar gedraaid maar het werd steeds stiller op 65-73 MHz.
Inmiddels is heel Europa over naar 88-108 MHz.

3 likes

ik bewaar het ook goed ik heb het al 32 jaar

3 likes

dan moet ik uit den helder komen