Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII

Oeps

8 likes

Leuke match zo met de gele wijzer!
Zie alleen dat ook bij jou deze kastvorm niet zo fraai valt, dat blijf ik zelf nog wel storend vinden aan dit model. Ziet er leuk uit maar had wel een beetje meer vorm in de kast mogen hebben.
Ik pak de mijne eigenlijk nog maar weinig mede daardoor en omdat ik een mooiere Seiko met groene plaat heb. Daardoor overweeg ik weer deze Vostok aan te passen naar een witte dial, maar eigenlijk is juist deze wijzerplaat zo mooi :man_shrugging:

11 likes

Ja mooie plaat! Van een Neptune zeker?
Die kasten nr 110, ogen stoer maar vallen vaak tegen kwa draagcomfort. Maar er zijn alternatieven.

1 like

Op (FKM) rubber of siliconen draagt de 110 nog redelijk voor mij. Op de originele stalen Vostok rammelband of NATO is het niks…

2 likes

Jup. Gevallen voor de kleur en de indices, iets moderner en luxere look dan de klassieke wijzerplaten.

Dat inderdaad. Op die foto in mijn post zit ie op een single pas nato, dat scheelt wat, maar een normale, 2 delige band doet het het beste. Tenzij je een polsomtrek van 20+cm hebt misschien…

1 like

Heel mooie combi van kast, wijzerplaat en NATO kleur…

2 likes

Voor het draagcomfort zal ik nooit een Vostok kiezen, ze leggen het af tegen veel andere merken. Maar het blijven natuurlijk wel unieke horloges qua uiterlijk.

2 likes

Ik heb m trouwens ook op een groene rubber Tropic band gehad, dat zat fijn en zag er echt top uit, alleen zat de band een soort klem tussen de kast. Op een moment draaide de band tussen de lugs en beet de kast een hapje uit de band. Lang leve de matige afwerking van die kastn :kissing:

Meer over de 3133 kan ook via de oude site van de ex-verzamelaar Steve uit Canada. Zijn site kun je alleen nog via een achterdeurtje bekijken. Via de homepage lukt al jaren niet meer.

http://polmax3133.com/history.html

Of anders, misschien handiger, via het internetarchief.

https://web.archive.org/web/20170421134833/http://polmax3133.com/

3 likes

Ik draag ook alleen Single Pass NATO want ik hou niet van dat geprop van het band einde. Maar de meeste duikers zijn gewoon te groot en zwaar voor NATO en zwabberen op je pols. Ik gebruik NATO nu enkel op mijn MoonSwatch, die weegt bijna niks…

Qua duikers heb ik een Swiss Alpine Military en een Casio Duro op AliExpress RVS, beiden budget klasse horloges maar toch dragen ze vele malen comfortabeler dan de gemiddelde Vostok…

2 likes

Ach, basic afwerking en matig ontwerp heeft ook zo z’n charme :stuck_out_tongue:

De kastvorm vind ikzelf idd niet zo fraai maar zou graag een vostok bouwen met elke kast die er voor handen is en een 110 kon dan niet ontbreken. Mijn lievelingskast is trouwens de 160 al komt een 150 ook aardig in de buurt.
Ach er zijn er nog zoveel te gaan-)

1 like

Vandaag ook maar eens mijn 3133 erbij gepakt. Volledig RVS kast.

13 likes

Hele mooie Hans! Rvs kasten blijven ook mooi.
Bij de chrome kasten slijten met name de pushers snel door het chrome heen. Vind ik persoonlijk erg lelijk.

De scuba dude op haai vind ik toch mooier dan het originele bandje @BG1 :wink:

10 likes

Topcombi! Voor wie wil…… er staat er nog eentje in het lichtblauwe deel! :innocent:

6 likes

Qua charme kan er weinig op tegen Vostok.

2 likes

Niet echt mijn kleur… wel waterbestendig?

1 like

Fijne Vostok vrijdag allemaal; ik doe wel weer mee met de avondwissel.
Nu deze heerlijke klassieker nog om :blush:

10 likes

Boeien, ga er niet mee duiken :sweat_smile:

1 like