Ik zet de datum altijd goed ook al kost me dat 1 a 2 minuten met de Vostok “quickset”. Of ik 'm draag hangt niet af van op welke datum het horloge toevallig staat.
Datum interesseert me echt nix.
Gisteren deze omgedaan, zag dat de datum 1 dag achterliep, dan wil ik haar nog wel even goed zetten.
Maar meer moet het ook niet worden.
En ja, dan draag ik haar nog wel een dagje langer.
Ik moet regelmatig op werk controle lijstjes invullen en dan is een correcte datum wel handig anders moet je steeds je telefoon uit je zak halen.
Nou ja, als ik die een keer gecheckt heb weet ik het de rest van de dag wel.
Is toch anders als met de tijd.
Die verandert elke seconde.
Mooi!
Heel mooi
Dank
Die duiker is best fraai. Heb nog een dresser liggen van hetzelfde merk. Forse afmeting maar wel een van mijn favoriete.
Het Retro lederen bandje ging toch vervelen na een aantal uren dragen. Nu maar weer eens een tijdje CNS Single Pass NATO dragen. Kan ook nog eens goed tegen water.
Mijn vintage Raketa met “braille”. Case kan geopend worden middels een knop in de kroon. De wijzers zijn zeer moeilijk met de hand te verschuiven zodat men door middel van tast de tijd kan “lezen”. De uren hebben een bobbeltje op de wijzerplaat. Op de 12, 3, 6 en 9 twee bobbeltjes. Uurwerk: 2601.H
Ik heb hem alleen onlangs laten vallen en nu zit er een barst in het glas . Als iemand nog een glas heeft of weet waar ik die dan kopen dan hoor ik het graag!
Dit is een mooie! Wie wordt hier afgebeeld? Is dat Boris Jeltsin…of?
Bij kozakken denk ik altijd aan een voorstelling, lang geleden, van een rondreizende kozakkengroep in ons dorp.
Onvoorstelbaar goede ruiters waren dat!
Ze gingen, vanuit het zadel op een galopperend paard, met een sabel dwars in de mond, onder langs de buik van het paard en weer in het zadel terug!
@DirkT: bedankt voor de tip v/h luminantie poeder bij Hobbyklok. Het poeder en lijm apart in 2 flesjes kan ik niet meer vinden maar ik ga ervan uit dat de fluoriserende verven (Amazon, Aliexpress etc.) hetzelfde zijn. Die zijn inderdaad overal te koop.
Ook bedankt voor de verf-afbijt tip. Ik heb zojuist de ring van mijn Amphibia 420 een nacht in de “sticker remover” (sommigen zeggen dat daar zo’n beetje dezelfde chemicaliën inzitten) gelegd. Leek alsof er niets gebeurd was tot ik merkte dat ik met een tandenstoker de verf weg kreeg.
Ik zou de Amphibia ring (die ik op het moment toch niet gebruik) graag “borstelen”. Maar ik weet niet of de ring verchroomd messing is of roestvrij staal, zoals de kast v/d Amphibia zelf. Weet iemand dat hier misschien?
Ja voor hij in billen ging knijpen en fles wodka dronk😁
Show hier ZOWEL je Sovjet-Unie als Russia horloge, toch ?
Dat komt goed uit; ik heb een van elk:
Een Sportivnie uit 1957 (die na wat aandacht van @vouwfietser voor het keyless works weer feilloos functioneert), en een Strela Cosmos met 3133-werk, nieuw aangeschaft in 2013.
Laten zich (althans door mij