En ze verdraaien ook tijdens het zwemmen (en duiken) als je pech hebt. Het blijft een Vostok, bijzonder maar heel erg gaaf om te dragen!
Ik dook er wel mee, maar dan moet je idd die bezelveer superstrak zetten anders verdraait hij steeds.
Hele mooie band. Waar heb je die vandaan?
De 22mm versie, niet goedkoop maar wel echt rubber wat voor mij, na meerdere uren dragen, toch comfortabeler blijkt dan FKM of siliconen.
Met quick release pins makkelijk over te zetten van de ene naar de andere duiker.
Ik heb ook eerder een Borealis echt rubber strap gehad maar niets kan tippen aan de soepelheid en zachtheid van deze band. Ook op het HF lees ik positieve ervaringen.
Hmmm, is wel een overweging. Ik heb genoeg horloges waar 'ie prima op staat.
Hernieuwde aanwinst! Zoals jullie vorige week al zagen had ik mijn Radioroom Vostok kast een beetje verknoeid vorig jaar en zag ik er geen heil meer in. En zo lag het horloge te verstoffen in de kast.
Tot ons gewaardeerde HF lid en Vostok liefhebber @DirkT een 420 kast aanbood en ook nog eens de ombouw! Tsja, dat aanbod kon ik niet laten lopen! Dirk heeft er een fraai horloge van gemaakt en ook nog een versleten ratchet wheel vervangen wat 2,5 jaar na nieuwkoop wel bijzonder is en laat zien dat de kwaliteitscontrole bij Vostok wel eens te wensen overlaat. Veel olie zat er ook niet in het uurwerk… het opwinden, gelijk zetten, voelt mechanisch allemaal 10x beter dan eerst.
Ik ben er ontzettend blij mee! Nogmaals dankjewel Dirk!
Bijzonder geslaagd Folkert!
En complimenten Dirk!
Veel plezier er mee!
Vandaag binnengekregen:
Mijn eerste Russische horloge. Overgenomen van @Tmbrszs
Ik ben er helemaal happy mee!
Mooi hoor.
Origineel of mod ?
Geen idee eigenlijk…
Ah, ik heb van @Tmbrszs begrepen dat het om een mod gaat. Ik had ook al even gezocht en het lijk dat het origineel zonder bezel wordt verkocht.
Pobeda.
Een van de meest “gewone basis merken” voor de Russen zelf.
Althans als ik mijn juf voor russische taalles moet geloven.
Bij het voorstel rondje werd gevraagd waarom je een cursus russische taal wilde doen.
Toen zei ik, ik verzamel o.a. russische horloges. Het is dan wel leuk de taal een beetje te kennen.
Toen vroeg Ludmilla, heb je ook een Pobeda? Laat ik die nou net niet hebben.
Wees er zuinig op dus.
Dat was een snelle actie van je Piet.
Heeft maar een paar uur te koop gestaan volgens mij.
Mooie Vostok!
Een heel geslaagde mod moet ik zeggen. Smaakvol samengesteld qua vorm en kleur.
En alle tekst in het Russisch/Cyrillisch, dat vind ik persoonlijk het leukst. Leeftijd heb ik minder mee. Uiteindelijk zijn de ontwerpen nooit veel veranderd sinds de Sovjet tijd.
Ja, klopt. Ik wilde al een tijdje een Russisch horloge hebben. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in Rusland en zijn geschiedenis, met name de Sovjet-tijd. Nu stamt dit horloge uit 2020 dus die vlieger gaat niet op maar ooit komt er een Sovjet-horloge en dit vind ik een mooie opstap.
Ga zo door Piet! Dit is alvast een mooi begin.
En zonder datum, vind ik wel mooier om te zien en makkelijker.