Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

De wijzerplaat van deze is wel iets rustiger dan de ‘originele’ pripyat. Maar die sluit dan weer beter aan bij de echte klok. Net zoals de wijzers. Die zijn jammer genoeg weggelaten bij de nieuwe versie.

2 likes

Fijne Vostok vrijdag.

10 likes

Fijne Vostok Vrijdag!

17 likes

Wat is het nummer van deze vette (maar mij onbekende) GMT?

1 like

Ik moest even in de mail zoeken maar op mijn bon staat het volgende: Amphibian SE 960B42 Anchor black blue bezel.

Anchor is voor de achterdeksel:

10 likes

Ah een Special Edition, bedankt! Mooi horloge.

Dankjewel! Ik was zelf ook vergeten dat het een SE was. Blijk ik toch iets bijzonders te hebben :smile:

1 like

Leuk zeg, sta ik practicum te geven zegt een student: Wat een gaaf horloge! Is dat zo’n Russisch merk? Nog uitgelegd wat de betekenis van de Radioroom is. Overkomt me zelden dat iemand zoiets opmerkt.

7 likes

Extra punt voor “observatie vermogen en algemene kennis”! :ok_hand:
:grin:

3 likes

Sinds de Radioroom verbouwd is door Dirk knalt ie er ook uit moet ik zeggen.

2 likes

Meranom heeft nog een wijzerplaat die hier op lijkt (# 521), maar die is plat met witte subdial en heeft niet dat mooie concentrische cirkelpatroon. Exacte dezelfde bezel is er nog wel (Universal 24h bezel black and blue). Ik heb de indruk dat Meranom geen nieuwe onderdelen meer inkoopt bij de Chistopol-fabriek, want de voorraad slinkt gestaag. Er zijn wel veel onderdelen voor Buyalov horloges te zien. Samen met het sinds kort aanbieden van het complete Slava-assortiment (inclusief sub-merken), het brengen van de luxere Vostok en Sturmanskie noviteiten, en de nadruk op eigen Buyalov Design modellen, geeft dat de indruk dat Meranom iets meer “upmarket” gaat. Dat past bij de grotere Russisch vraag naar luxe, omdat het daar economisch momenteel beter gaat als bij ons.

2 likes

Uiterlijk van de Radio Room wijzerplaat met die vier gekleurde kwadranten is erg opvallend, dat zien mensen wel. En in de ogen van studenten zou dit klokkie zomaar radiologie-gerelateerd kunnen zijn. Horloges met ingebouwde meters bestaan echt (MTM Rad, Polimaster RM1208, GAOTek RM-204, RWTK-883 Steel Gamma Master II). Deze zijn modern en digitaal, maar ik geloof dat het principe al ouder is en dat er ook analoge vormen zijn geweest. Moet ik even opzoeken.

1 like

Eens, maar toch opmerkelijk. Ik loop al zo’n 12 jaar met Amphibia’s/Poljots rond. Kan ook een vintage Omega om de pols doen. Nooit commentaar gehad. Tot ik zelf over horloges begon. :thinking:

2 likes

De Radio Room wijzerplaat zit echt in de signaalsfeer, die bedoeld is om op te vallen. Ik denk dat dat het is. Omega’s en andere Vostoks hebben dat niet.

image

image

image

image

image

5 likes

Ze vallen inderdaad op Gerhard.
En mijn Omega’s zijn zeer bescheiden.

Mijn meeste Russen oogden ook rustig.

Behalve deze Vostok Europe dan. :thinking:
Mensen reageren niet snel op horloges en andere uiterlijke “versieringen”.

Maar inderdaad gezien de studie richting zal er zeker meer aandacht zijn voor radioroom achtige “technische” horloges. En de student had blijkbaar toch ook oog voor russische horloges. Leuk voor Folkert denk ik.

5 likes

Ja die Gaz is een flitsende uitzondering! Geweldige sfeeruitstraling heeft dat ding. Zelf loop ik regelmatig met van die Buyalov knotsen of die dikke A67 reissues. Reageert ook geen hond op, zelfs m’n familie en collega’s niet, die weten dat ik iets met horloges heb. Maar ik had vorig jaar met mijn leeftijd nog zo’n vergulde All metal G-Shock square gekocht. Lachen! En daar heb ik bekijks mee. Vooral om het scheve beeld natuurlijk (ouwe lul met urban hiphop-bling). Ik denk dat het dus aan de signaalwaarde ligt.

3 likes

Jij bent niet snel verlegen he?
:grin:

Ja had die Gaz moeten houden. :wink:

2 likes

Nee, en horloges koop je toch vooral voor jezelf. Gelegenheid is een ander argument (sjiek en dun, stevig en waterdicht), maar staat voor mij op tweede plaats. Vaak aan een Panerai gedacht, maar ik heb iets tegen de Richemont-aanpak. Ik ga hun aandeelhouders niet financieren. Zwitsers hoeft van mij ook niet. Altijd weer die Holy Trinity en die hijgerige middenmoot. En iedereen geeft zo’n obligaat Moon-dingetje of PRX-je in de box. Dan liever Vostok. Eerlijke gewone mensen die alles zelf in elkaar wriemelen. Elke nieuwigheid wordt uitgebracht in perfecte radiostilte en anonimiteit. Je moet moedwillig naar Russische kanalen op zoek om een aankondiger of influencer te zien. Zwitsers is premier league en aandelen. Vostok is De Graafschap en budget. Dat past bij me, ik ben een Achterhoekse boerenlul.

4 likes

image

3 likes

Mooie discussie hier. Gelukkig kunnen we weer een beetje, zoals vroeger, normaal converseren over Boctok. Overigens allemaal een mooie Boctok vrijdag. Vandaag een wat meer fragielere Boctok Century Time.

7 likes