Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

:rescue_worker_helmet::hospital: Ik heb Zwitsal en een Geska-stick in de verbandkoffer, ik kan 't hebben

De professionals ontwerpen ze niet voor niks zo :wink: ik moet zeggen dat ik die geschuurde bezel wel mooi vind hoor.

1 like

Ik zo ook wel weer.

Heel wat uit geprobeert toen. AM watches bezel. Duur maar wel kwaliteit!

En.

een te kleine Meranom bezel. Leuk om terug te zien.
O ja, en een vervangende kroon van Meranom.

7 likes

Moet ik ook maar eens naar kijken!

Was die vervangende kroon puur esthetisch of nodig? Een paar jaar geleden begon de standaard ongesigneerde kroon van mijn 420 te roesten. Meranom gemaild en ze hebben me toen een nieuwe, gesigneerde dus in mijn ogen mooiere kroon gratis toegestuurd. Scheen een slechte batch te zijn.

Puur esthetisch. Ik wel meer kronen daar gekocht. Ook die gesigneerde inderdaad.

Leuk om het effect te zien. Haalt soms het horloge enorm op.
Mag ook graag speciale achterdeksels plaatsen.

Maar bewaar altijd de orginele versies.

Nee nog geen roestende kronen gehad. Maar kan altijd een keer natuurlijk. De service is wel goed bij Meranom. Geen gezeur.

5 likes

Ahem…

Pensioenplannen, huh?

3 likes

Goedemorgen allemaal,

9 likes

Ik ken het rijtje. Noem de Zwitserse ontwerpers maar, die erachter zaten. Meestal Italianen, of de carrosserievormen waren klonen van andere ontwerpen (Lotus, Ferrari, Lola, Maserati, Königsegg, etc.)

1 like

Nee nee, je had het over “uit dit land komen”.

1 like

Maar hier hebben we het over Lada :grin:

3 likes

Zo maar doen dan? :wink:
(Nog vrij duur ook. Maar wel apart.
En met verse olie volgens Julian. :grin: )

9 likes

Cool horloge.

1 like

Geniaal :heart_eyes:

1 like

Ja, dat klopt, zo schreef ik het, daar heb je 100% gelijk in. Maar het ging om de vergelijking met andere landen. Gérald Genta was een vrij unieke Zwitserse uitzondering. Ze zoeken wanhopig naar een soortgelijk talent, maar in Zwitserland lijkt dat er niet te zijn momenteel. De Nautilus en Royal Oak waren eigenlijk al helemaal niet zo bijzonder qua model, en Patek Philippe komt zonder hulp van Genta niet verder dan een hoekige versie ervan. Gigantisch veel geld en technisch vakmanschap in huis, maar qua vormgeving komt het niet uit de verf. Dat is wat ik bedoel. De spannendste dingen komen momenteel van microbrands en zelfstandige ontwerpers, en daar zitten niet bovengemiddeld veel Zwitsers bij. Oris heeft een paar interessante Aquis duikers en pilotenmodellen, maar de rest vind ik net zo saai als het Zwitserse gemiddelde dat wordt uitgebracht. Ook een kwestie van persoonlijke smaak en opinie, natuurlijk. Ik ben maar één molecuultje in een grote wereld. Maar wel een molecuultje met eigen mening.

Ik vergeet Rado, die hebben wél eigenwijze dingen gemaakt. Dus ik neem alweer een deel van mijn woorden terug.

1 like

En dit zijn 3 totaal verschillende eigenwijze Russen.
Daar hoort het hier over te gaan.
Zie bij twijfel de topictitel.

8 likes

Tja, Rado’s Diastar uit 1962 was toch echt het model dat de tonneaugolf op gang bracht en waar ook Vostok de 119-kast van heeft afgeleid.

Bruut ding, met een krasvaste wolframcarbide (net als de tips van betonboren) voorkant en een facetgeslepen glas.

2 likes

Schitterende exemplaren Eddie :+1::heart_eyes:

2 likes

En een heel mooie tonneau!

En hier een 119. Fraaie kast! Helaas ook een ex. Hij liep niet lekker en was moeilijk te servicen.

7 likes

Die heb ik nog geen.

Tja, dan is het een keer gedaan hé.
Ik heb deze jaren geleden op het forum “head only” overgenomen.
Vraag me niet van wie want dat weet ik echt niet meer.
Een mooie band bij gezocht denk ik zelf.
Ik draag deze niet veel, zeg maar gerust weinig, maar ik wil haar toch niet kwijt want daar is ze toch veel te leuk voor.

3 likes