Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Niet te hard slaan hoor, das zonde.
Maar goed gevonden, is je set weer compleet.

2 likes

Richard! :open_mouth:
Van een steiger afgooien, klap op haar kop! :face_with_raised_eyebrow:

Ben wel blij dat je het over je horloges hebt. :wink:

Deel nog eens een foto van de hele set. Lijkt me een fraai gezicht.

Gisteren waren we bij een adviseur i.v.m. verbouwingen. Kreeg ik zomaar een gesprek over russische horloges. Hij was ook een (beetje) horloge liefhebber.

Had gelukkig mijn SE om de pols.

Heb ik bijna nooit, horloge praat buiten het forum om. Wel leuk. :grin:

10 likes

Dank je, goed om te weten!

dat moest ik maar niet doen

1 like

het is even met de wijsvinger er tegen aan knippen

2 likes

de Luna Duna morgen een betere foto ,ik heb slecht licht in val

7 likes

rechts de KGB het is niet goed duidelijk links de radioroom morgen of donderdag betere foto’s

10 likes

Naast de Luna nu ook een Cosmo Mars diver van Boctok.

5 likes

met dat oranje horloge ben ik weer in mijn sas .ik noem het de vier seizoen klokjes zwart winter, blouw voorjaar, groen zomer ,en herfst oranje

1 like

dat zou toen ik toen ooit aangekocht hebben, ik denk dat het rond die corona tijd was 2020 ,dat werd geannuleerd dat project

1 like

Wel heel geslaagd! :ok_hand:
Best lang filmpje, maar weet nu dat ze 12150 roebel kosten. :wink:
114 euro klopt dat? Lijkt wat voordelig voor die special.

3 likes

Even geen horloge maar een reclamepraatje voor het goede doel:

Geneer je niet om een puzzel aan te schaffen :grin:
einde bericht

2 likes

Lijkt er wel op al kun je m niet in het winkelmandje krijgen.

2 likes

Hij is te vinden in de menu-optie “Novinki” (nieuwigheden). Er staat de rode tekst “njet v nalichii” (niet beschikbaar) onder. Daarom kan hij niet gekocht worden. Dit is weer zo’n testdingetje van de fabriek. Gelanceerd in totale radiostilte en kijken hoeveel animo er is met een eerste batch van 10 à 20 stuks. Als die snel weg is, weten ze dat een run in moeten schieten van 50 à 100 stuks. Als ze weer verschijnen, komt obstakel 2: betalen. VostokInc heeft geen PayPal of andere internationale betaaloptie, maar alleen een bankrekening bij SBERbank en daar geldt nog steeds een sanctieblokkade op voor VISA, Master en waarschijnlijk alle Westerse banken. Dus dat wordt bestellen bij een kennis in Rusland of wachten op Ebay.

Oplage is 669 stuks. Viktor Mankash denkt dat dat getal gekozen is vanwege het aantal Martiaanse dagen (sol) dat Mars nodig heeft voor een omloop om de zon. 1sol = ongeveer 24 uur 39 minuten en één zonomloop = ongeveer 669 sol. Darische kalender - Wikipedia

2 likes

Ja, die wordt ook heet gegeten. Had ik hier niet verwacht. Bij WatchUSeek kon je behoorlijk ver gaan tot er commentaar kwam, terwijl dat een bloedcommerciële site is.

Tsja, het zijn hier (bijna) allemaal Nederlanders. We staan bekend als wat mondiger. Misschien is dat een verschil?

Ik ben blijkbaar goed geïntegreerd.:grin:

2 likes

Absoluut! Je hebt natuurlijk wel gewoon Nederlands bloed ook al ben je daar geboren.

1 like

Daarom zeg ik vaak dat je een Canadees bent. De mensen moeten dat wel weten. :rofl:

1 like

Ja, dat zal het zijn. Gauw weer een horloge laten zien, voordat ik weer word herinnerd aan de topictitel.

De Slava Afalina is binnen. In 3 weken hier vanuit Chistopol, da’s snel. Terwijl het via Russische post ging en niet eens met DHL. Mooi zwaar klokkie, heel aparte kleur en draaibare bezel achter glas, erg blij mee. Ik kom erop terug. Meranom had als pakketwaarde 50 Dollar opgegeven, terwijl het in werkelijkheid eerder 1150 was. Russische post zendingen worden in Nederland opgevangen door PostNL en hun Haagse IMEC-depot handelt de douanefuncties af (pakketcontrole en heffing factureren en innen). Voor 50 USD hebben ze het kennelijk niet de moeite waard gevonden om het pakket te screenen. Scheelt mij bijna 250 Euro, dus de weekendkrat was eruit en er kon ook een fles whisky bij. Laag opgeven van de pakketwaarde heeft wel een risico: bij verlies is dat ook de maximale waarde die je vergoed krijgt.

7 likes