Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Goed bezig Gerhard! :grin:

En een mooi horloge zo te zien. Maar ook een heel andere prijsklasse dan de bekende Amphibia’s natuurlijk. Benieuwd naar de foto’s.

Niks liever dan dat!

Wat een toffe duiker!

Videootjes van het horloge en van het project:

СЛАВА АФАЛИНА. НОВЫЕ ДАЙВЕРСКИЕ ЧАСЫ

СЛАВА ПОМОГАЕТ СПАСАТЬ ДЕЛЬФИНОВ. КАК ЭТО РАБОТАЕТ?

Hier geeft ik liever 1000 aan uit dan aan iets van de Swatch Group.

Lang leve mijn backup paspoort.

3 likes

Vandaag de Batman GMT op BoR. Beetje over de top en ik denk ook niet dat deze combinatie een blijvertje is maar ik wilde het zomaar even proberen.

16 likes

Zeer goede combinatie!
Het enige dat mij minimaal stoort is het kleurverschil in het staal.
Kast t.o.v band.

2 likes

Ja dat blijf je houden met AliExpress staal op een Vostok kast. Je kunt inderdaad beter een groot kleurverschil hebben dat “net niet hetzelfde”.
Het is na het dragen van een dresser op leer wel altijd weer even wennen qua gewicht, zo’n bonk staal combinatie 170 kast met 22mm bracelet.

4 likes

Mijn NA, nu nog een beetje aan het spelen met de bandjes.
Leuk Rood bandje dat zal Jan wel aanspreken of de zwart rode Hirsch. (Eerst ervaring voor mij met dit merk maar hoor Folkert er altijd erg positief over)

10 likes

Vostoks zijn gewoon heel erg leuk! En met een eigen gezicht. Soms wat (erg) communistisch (Rode ster) en/of militaristisch maar die wijzerplaten vermijd ik zelf. De kwaliteit verschilt nogal. De GMT hierboven die ik vandaag draag loopt strak +4 seconde per dag, heel betrouwbaar. Mijn Scubadude loopt +15s per dag maar wel betrouwbaar. Mijn overige 2 Vostoks waren “af fabriek” niet best van kwaliteit, pas nadat Dirk ze zorgvuldig onderhanden genomen heeft lopen ze prima. Maar binnen 2 jaar na nieuwkoop moesten er al onderdelen vervangen worden. De kwaliteitscontrole van de huidige Vostoks (en de mijne waren nog net pre Oekraïne oorlog) is gewoon ver onder de maat.
Voor het geld heb je echt iets leuks en je vergeeft ze de matige afwerking, scherpe randen bij de lugs aan de bovenzijde aan de 170 kasten en de uitlijning van de RadioRoom welke echt om te janken is. Maar toch is ie zo ontzettend leuk! Het zijn en blijven gewoon Russen, je houdt ervan of je hebt er niets mee.

5 likes

Mooi gesproken Folkert!

@Kouco Co beide bandjes vind ik mooi.
Maar dit geval zou ik toch de Hirsch met die subtiele rode stikrand kiezen. :thinking:

3 likes

Zeker een heel mooie duiker en ze zien er een stuk beter uit dan de gemiddelde Vostok. En die bracelet is echt veel mooier en beter. Ook het project kan ik echt waarderen en het geeft maar weer eens aan dat in alle landen van de wereld heel veel mooie en goede mensen wonen, in tegenstelling tot wat de media je soms doen geloven. Maar 105000 Roebel euro vind ik echt te veel voor een Rus met een uurwerk uit de jaren 70 en een tikgetal van 18000 BPH.

Ik vind een Tissot Seastar 1000 Powermatic 80 ook tof met sommige kleuren wijzerplaten. Ik weet inmiddels dat je iets tegen Zwitserland hebt alleen wet ik niet wat dit toevoegt aan dit topic. Zelf heb ik een Frederique Constant en een Delft Watch Works, beiden met SW200 (based) uurwerken en het zijn beide betrouwbare, mooi afgewerkte en heerlijk dragende horloges. Niets leuker dan de afwisseling tussen de fijner gebouwde Zwitsers en de wat lompere Russen.

3 likes

Inderdaad. Ze versterken het plezier in beide categorieen horloges. Na 5 keer een 3133 gedragen te hebben. (Ook een ex “zwitsers uurwerk” trouwens).
Is het weer een genoegen de super strak werkende pusher van een Omega Chronostop te bedienen.
Ook de datum snelverstelling van mijn eind zestiger jaren 600 calibers, zijn een genot om te bedienen. En dan de afwerking van kasten etc.

Maar heb altijd weer een dikke smile als ik een Amphibia uit de kist pak.
Het is gewoon een hobby he. :wink:

4 likes

Doe vandaag ook weer Russisch

9 likes

Vandaag de 420 maar eens op zijn originele band gezet, maar denk dat hij straks gelijk weer terug op klittenband gaat.

Edit: terug op klittenband, comfortabeler en mooier

12 likes

Staat echt mooi! Maar ik ben bevooroordeeld want mijn Scubadude zit ook op de originele blikken band. Ik vind het draagcomfort heel erg goed!

2 likes

Snap ik! Ik vind de originele band erg glimmend, maar misschien moet ik gewoon wennen. wellicht zet ik hem weer even terug!

1 like

Nogal ja, Russische charme, de rammelbak… :grin:

3 likes

Goed afstellen van de “blikken” band helpt wel.

Is wat werk soms.

Heb ook wel lol aan origineel houden. Maar hoeft van mij niet bij alle horloges.

1 like

Beiden mooi, maar persoonlijk vind ik de Hirsch wel mooier.

Mooie topic samenvatting.

Helemaal akkoord. Dat is net het leuke van deze hobby. Er is zoveel variatie en keuze. Daardoor worden er ook soms/vaak irrationele beslissingen gemaakt en details uitvergroot.

Maar wat is er leuker dan kunnen afwisselen…

5 likes

Dat is ook het leuke! Voor elk budget zijn er mooie horloges te krijgen waardoor iedereen iets leuks kan vinden in deze hobby. Daarbij zegt prijs niet alles. Ik heb veel lol van mijn ‘goedkope’ Vostoks!

4 likes