Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Idd gaaf

1 like

50 euro, als nieuw, maar met zo’n nageprinte wijzerplaat. Hij werd dus 2 talig.
Uurwerkje liep schitterend!
Kast en bezel systeem van lichte constructie. Chroomlaag zeer dun.
Toch een charmant 24 uurs horloge met die steden namen.

9 likes

10 likes

Meteen een like gegeven

4 likes

Daar zijn de meningen dan over verdeeld.

1 like

Dat blijkt, vandaar geef ik de originele band maar een kans

1 like

't Is niet zomaar een “Caucasische vrouw in klederdracht”. Söyembikä (Svembika) was de regentes over Kazan (hoofdstad Tatarstan) in het midden van de 16e eeuw. Dus dat vermoeden van een geestelijke of iets leiderachtigs klopt wel.

Die klederdracht bestaat nog steeds in Tatarstan, maar het is er één van velen. Meestal dragen de vrouwen in Tataars kostuum een ronde geborduurde muts die eruit ziet als een halfhoge fez.

5 likes

Hele puike verzameling! Op de tweede foto de eerste versie van het orka-kastdekseltje. Verder naar beneden zag ik de huidige versie (met de zonnestralen).

Op de derde foto een gezamenlijk forumproject van WatchUSeek en Hablemos de Relojes, waarin in 2013 werd gedacht dat de missie met de Vostoks 5 en 6 alweer 50 jaar in het verleden lag. Model 710102.
https://www.watchuseek.com/threads/sale-a-special-vostok-amphibia-vostok-5-6-mission-3aka3-wus-hdr.1503714/

Het rode multiband radiootje is ook iets heel aparts, maar ik heb hier al genoeg op m’n lazerij gehad over topic infringement.

Dat doosje van grijs spuitgietwerk waarbij twee kleuren kunststofkorrels werden gebruikt om na smelting dit gewolkte effect fe geven, is typisch Oostblok. De Chistopol fabriek maakt overigens de plastic doosjes zelf. De kartonnen doosjes worden ingekocht.

3 likes

…gedacht = herdacht. Wéér te snel geüpload

2 likes

Ik ben even aan het teruglezen in dit topic.
Zit leuke info tussen, dank!

Maar over moderne Russen gesproken.
Ik ben enorm verbaasd dat ze bij Ace blijkbaar leverancier zijn van moderne Raketa :joy:

Ik heb trouwens wel eens overwogen de “malevich” Raketa te kopen. (toen die nog te verkrijgen was)

Dat was toch wel een verdomd cool ding imho.

7 likes

Ik zie trouwens dat de het Raketa aanbod sowieso enorm veranderd is, ik kan de “moderne” duikers niet meer vinden. Die vond ik ook nog best aardig, en prijs/kwaliteit waren die nog iets beter te verantwoorden dan het huidige aanbod.

1 like

Wat doe jij met je horloges? :joy:

2 likes

Die is ooit al besproken hier, ik moest er ook iets over kwijt als radio liefhebber :wink:

Terwijl ik net zo hard meedoe als het over radio(activiteit) gaat.

3 likes

Nieuw hier in dit draadje?
Je komt me wel bekend voor…
Heb ik niet de HFLE 2020 van jou gekocht?

2 likes

Niet helemaal, ooit was ik hier wel redelijk actief. (alles is relatief natuurlijk :joy: )
Maar afgelopen jaar sowieso een stuk minder op hf, dus ook in dit topic :grin:

Dat is zeker waar :grin: :+1:
Bevalt hij nog?

En voor de sfeer/topic :
De rus die ik denk ik het meeste draag:

En deze denk ik op 2 : (nu we toch bezig zijn :joy: )

12 likes

Mag, als het is in kader van radio activiteit bij een Russisch horloge.

:wink:

:ok_hand:

Je bedoelt denk ik, die polar modellen en die met al die scheepvaart vlaggetjes er op? Veelal 24 uurs en thema horloges. Scheepvaart, navigatie en wereldtijden. Helaas, die vond ik ook mooi. :grin:
(Ik zag laatst nog een post, ergens in dit forum, van iemand met zo’n horloge. Weet niet meer waar. )

8 likes

Lekker kleurenpalet :sunglasses:

2 likes

Welkom terug!

Bevalt nog steeds uitstekend! Regelmatig om de pols.

Heel mooi! Sinds een jaar draag ik steeds vaker dressers, zou haast Vostoks gaan inruilen voor iets als deze :wink:

2 likes

Ik vind de afwisseling tussen dresser en “iets minder verfijnd” wel leuk eigenlijk, dan voel je echt het verschil.

Type ik met een Sinn UX om de pols, over minder verfijnd gesproken :upside_down_face:

En

Leuk om te lezen!

1 like

Heel mooi. Heeft ook een beetje motorfiets vibe.

1 like