Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Hoihoi deze niet vaak om. Zit nog klein krasje op die ik nog moet wegpolijsten.
Ik hou wel van de structuur op de wijzerplaat. Moet me bedwingen om het niet aan te raken.

10 likes

Interessant verhaal weer Gerhard! Beide filmpjes gekeken ook. Ook leuk. (Herkende het achtergrond muziekje van andere films van hen. )
:+1:

1 like

Net even gecontroleerd: Textured Wheat Protein.

2 likes

Soort vlees vervanger?
Ik dacht aan zakken kunstmest. :grinning:

Paard er maar bij. :wink:

7 likes

8 likes

Fijn horloge zo’n Kremlyovskie, zeker voor de originele prijs. Mijn exemplaar van in februari 2021 loopt ook nog eens prima in de praktijk :+1:

8 likes

Lekker wanstaltige Rus :wink: Maar toch ook mooi gemaakt als je naar alle details kijkt.

2 likes

Het design heeft inderdaad wat weg van een symbolische sloophammer :sweat_smile: Buiten Rusland ga je dit soort ontwerp niet makkelijk aantreffen denk ik. Maar anderzijds staat het horloge inderdaad wel een stapje hoger dan veel andere Vostoks wat afwerking betreft. De band, kast, wijzerplaat, … staan op een beduidend hoger niveau vergeleken met een Amphibia.

3 likes

Hij heeft op één of andere manier wel wat. Afwerking ziet er zeker goed uit!

2 likes

Vostok New Batman op Vostok bling staal. Heb er een beetje “haat/liefde” verhouding mee. Teveel staal alles bij elkaar maar wel comfortabel.

7 likes

Dat noemen we russische kitsch Folkert. :wink:
Toch heeft dat ook wel weer wat. Cultuur verschil heeft ook invloed natuurlijk. Het is daar vaak wat barokker.

2 likes

Gelukkig hoeven we niet alles mooi te vinden.

3 likes

In dit geval vind ik het wel wat hebben omdat het zo herkenbaar Russisch “over the top” is.

3 likes

Geef mij het horloge waar deze opmerking over gaat dan toch maar.

1 like

Vrijwel elk horloge in dit topic krijgt een like van mij. Gewoon omdat de variatie zo leuk en interessant is. En de historie of techniek soms. Echt mooi vind ik er maar een minderheid. Ook bij die van mijzellf. Inclusief de Zwitserse horloges. :smile:

2 likes

Ik ook. Sommige horloges zijn objectief gezien niet echt mooi maar ze hebben gewoon wat.

3 likes

Interessant punt.
Ik zou zeker niet al mijn horloges weer kopen als ik het weer zou moeten doen.
Maar er zit er niet één bij die ik dusdanig niet meer waardeer dat ik die nu weg zou doen. Ze hebben allemaal wel wat.
En ze krijgen allemaal draagtijd, al is het maar twee keer per jaar.

2 likes

Hier ongeveer hetzelfde.
Heb er weleens een te snel verkocht, maar meestal daar geen spijt van. Maar van wat er nu is ga ik sommige steeds meer waarderen.
Juist dat kunnen wisselen per gelegenheid, of gewoon voor de lol is mooi.

2 likes

Ik hou er wel van. Goed horloge voor diegenen die een Breitling toch nog iets te tam vinden.

2 likes

11 likes